ua en ru

Рада не дозволила Кабміну вводити надзвичайний стан в паливно-енергетичному комплексі

Народні депутати не підтримали у першому читанні законопроект № 4117а "Про особливий період у паливно-енергетичному комплексі".

Народні депутати не підтримали у першому читанні законопроект № 4117а "Про особливий період у паливно-енергетичному комплексі". За відповідне рішення проголосували 142 нардепів.

За альтернативні законопроекти № 4117а-1 та № 4117а-2 проголосували ще менше нардепів - 93 та 27 відповідно. Пропозицію спікера ВР Олександра Турчинова про повернення до розгляду урядового законопректу підтримав лише 181 нардеп.

Як зазначається у пояснювальній записці до документу, цей законопроект визначає підстави введення особливого періоду у паливно-енергетичному комплексі та встановлює правові та організаційні засад функціонування паливно-енергетичного комплексу (ПЕК) в особливий період.

Зокрема законопроект дає визначення, що "особливий період у паливно-енергетичному комплексі" - це період функціонування паливно-енергетичного комплексу в умовах обмеження та/або припинення постачання енергоносіїв (енергозабезпечення) на територію України, а також в інших випадках, визначених законом.

Рішення про запровадження та припинення особливого періоду приймає Кабінет міністрів України.

Законопроект передбачає, що у разі настання особливого періоду підприємства трубопровідного транспорту та установи та організації нафтогазової галузі та"зобов'язані діяти згідно із законами України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", "Про функціонування паливно-енергетичного комплексу в особливий період", "Про особливий період у паливно-енергетичному комплексі", Положенням про мобілізаційну підготовку народного господарства України і нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у паливно-енергетичному комплексі, незалежно від умов укладених договорів".

Порядок діяльності підприємствами паливно-енергетичного комплексу в особливий період установлює Кабінет міністрів України та визначає: особливості провадження такої діяльності; особливості функціонування централізованого диспетчерського (оперативно-технологічного) управління об'єднаною енергетичною системою України та єдиного диспетчерського (оперативно-технологічного) управління Єдиною газотранспортною системою України; перелік підстав, за яких можливе припинення або обмеження енергозабезпечення, газопостачання споживачів; здійснення контролю за балансом надходження та розподілу палива.

Кабінет міністрів України, згідно з законопроектом, також може прийняти рішення щодо обов'язкового продажу природного газу газодобувними недержавними підприємствами (тобто частка держави у статутному фонді яких становить менше 50%) теплогенеруючим компаніям для задоволення потреб населення у послугах з опалення та гарячого водопостачання.

Разом з тим законопроект пропонує дозволити в особливий період обмеження енергопостачання об'єктів у сфері теплопостачання в опалювальний період нижче технологічного мінімуму споживання природного газу.

Також законопроект передбачає, що його дія щодо процедура погашення заборгованості підприємствами ПЕК та провадження у справах про банкрутство підприємств ПЕК, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості на умовах, визначених законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу", застосовуються до 1 січня 2016 р. (а не до 1 січня 2014 р., як це зазначено у діючому законодавстві).

Нагадаємо, сьогодні Рада планувала розглянути законопроекти про НС на енергетичному ринку і реформу "Нафтогазу".