ua en ru

"Укрхімтрансаміак", що простоює, приносить збитки, - нардеп

"Укрхімтрансаміак", що простоює, приносить збитки, - нардеп

За даними нардепа, у підприємства залишився один замовник

При ціноутворенні тарифу на транспортування аміаку Мінекономрозвитку має реагувати на коливання експортних цін на аміак. Таку думку висловив народний депутат, секретар парламентського комітету з питань податкової та митної політики Олег Кришин, передає Hubs.

"Якщо вартість експорту аміаку падає, відповідним чином ми повинні знижувати ставку. Якщо експортна ціна зростає, ми маємо можливість підвищувати тариф за прокачування. Тобто треба дуже оперативно реагувати на цінові коливання. Можна якимось чином формулу ціноутворення транзиту переробити", – вважає він.

На думку нардепа, необхідність встановлення гнучкого тарифу на транспортування аміаку пов'язана з рядом факторів.

"По-перше, на сьогоднішній день у держпідприємства "Укрхімтрансаміак" фактично залишився один замовник – це російський "Тольяттіазот". При цьому у росіян є альтернативний спосіб доставки експортного аміачного продукту в порт: це – залізничний транспорт (цистернами). Він дорожчий, але він є. Таким чином, ми повинні знаходити економічно обґрунтований компроміс для того, щоб якимось чином працювати і отримувати прибуток з перекачування цього аміаку", - зазначив політик.

Крім того, він підкреслив, що при перебоях роботи "Укрхімтрансаміак" виникає питання з Одеським припортовим заводом.

"Тому що ОПЗ надає послугу з перевалки аміаку на кораблі і отримує за це гроші, які йдуть на зарплати працівникам заводу. Тобто простій "Укрхімтрансаміаку" призведе до того, що частина грошей за послугу по перевалці (перекачування аміаку через територію нашої країни) ОПЗ не буде отримувати", – зазначив парламентарій.

"По-третє, чому треба знаходити якийсь здоровий компроміс (формування ставки за транзит, - ред.), тому що "Укрхімтрансаміак", що простоює, приносить нам збитки. Якщо не буде перекачування (в аміакопроводі повинен підтримуватися відповідний тиск, у ньому постійно повинен перебувати технічний аміак, трубопровід треба охороняти і т. д.), то весь цей об'єкт при зупинці має певну собівартість", – вважає Кришин.

За даними видання, починаючи з травня 2017 р. вартість аміаку на світових ринках впала з 300 доларів (на початку року) до 200 доларів.