ua en ru

Прогноз з рейтингу РФ змінений на "позитивний" у зв'язку із зростанням зовнішніх резервів, що триває, - Standard & Poor's.

Standard & Poor's 11 березня змінило прогноз з довгострокових рейтингах Російської Федерації зі "стабільного" на "позитивний", повідомляється в прес-релізі організації. У той же час Standard & Poor's підтвердило суверенні кредитні рейтинги за зобов'язаннями в іноземній і національній валюті: довгострокові рейтинги - на рівні "BBB+/А-", короткострокові рейтинги - на рівні "A-2". Крім того, Standard & Poor's підтвердило оцінку ризику переведення і конвертації валюти на рівні "A-". У прес-релізі наголошується, що, хоча податково-бюджетна політика впродовж 2007 р. була, як і очікувалося, високоциклічною, профіцит бюджету розширеного уряду, що склав 5,1% ВВП, був значно вищий наміченого, що призвело до подальшого зростання бюджетних резервів країни. Тоді як на початку 2008 р. номінальне зростання витрат залишалося надзвичайно високим, ми вважаємо, що він буде помірним впродовж місяців 2008 р., що залишилися. Це дозволить розширеному уряду досягти профіциту щонайменше в 4% ВВП, який акумулюватиметься в знов створених Резервному фонді і Фонді національного добробуту. Standard & Poor's відзначає, що негативний вплив надприбутків нафтової галузі і значних потоків капіталу повертає високу інфляцію, що у разі відсутності поліпшень в монетарній політиці і координації податково-бюджетної діяльності може призвести до збільшення політично мотивованих зобов'язань нового уряду. Крім того, суспільні інститути залишаються слабкими і неефективними: базові послуги мають один з найнижчих в Європі рівнів доданої вартості. За даними Standard & Poor's, ключовий ризик, який вже найближчим часом впливатиме на російську банківську систему і врешті решт - на реальну економіку - значна залежність російських банків від рефінансування на зовнішніх ринках. Внаслідок закриття глобальних боргових ринків процес боргового фінансування у фінансовій системі, який зазнав корінні зміни влітку 2007 р., фактично зупинився. Як наслідок, роль нового уряду як джерела екстреного фінансування для фінансових інститутів, ймовірно, значно зросте найближчі три роки. Величезні запаси ліквідності в іноземній валюті, закумульовані російським урядом, очевидно, навіть після скорочення резервів на всі 147 млрд дол. (брутто) зовнішніх зобов'язань банківської системи, забезпечать покриття резервами виплат за рахунком поточних операцій на період, еквівалентний 9 місяцям, що в 3 рази більше медіанного показника для країн з рейтингами категорії "А".