ua en ru

Профільний комітет рекомендує Раді впровадити Єдину держсистему моніторингу енергоресурсів

Комітет Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики рекомендує парламенту прийняти за основу допрацьований проект закону №3805 "Про Єдину державну систему моніторингу виробництва, постачання, транспортування, споживання та оплати за паливно-енергетичні ресурси і комунальні послуги".

Комітет Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики рекомендує парламенту прийняти за основу допрацьований проект закону №3805 "Про Єдину державну систему моніторингу виробництва, постачання, транспортування, споживання та оплати за паливно-енергетичні ресурси і комунальні послуги". Про це повідомило інформаційне управління апарату ВР.

Законопроект пропонує врегулювати правовідносини, пов'язані з впровадженням та функціонуванням Єдиної державної системи моніторингу виробництва, постачання, транспортування, споживання та оплати за паливно-енергетичні ресурси і комунальні послуги (ЄДСМ).

Так, згідно із проектом закону, "ЄДСМ - це багаторівневий територіально розподілений інтегрований комплекс уніфікованих організаційних, технічних, комунікаційних, інформаційних, програмних засобів і методів формування зведеного енергетичного балансу держави та його індикативних показників за єдиними стандартами".

Основними завдання ЄДСМ є забезпечення:

- фізичних та юридичних осіб об'єктивною і достовірною інформацією про обсяги видобування, виробництва, перетворення, транспортування, зберігання, постачання, споживання паливно-енергетичних ресурсів і комунальних послуг відповідно до законодавства;

- прозорих умов та правил функціонування ринку паливно-енергетичних ресурсів і комунальних послуг;

- формування економічно обґрунтованих цін і тарифів на паливно-енергетичні ресурси і комунальні послуги, а також оплати за них відповідно до фактично наданих обсягів та якісних характеристик;

- суб'єктів енергетичного аудиту та менеджменту з енергозбереження інформаційними ресурсами щодо економічних механізмів енергоефективності та енергозбереження;

- формування та ведення зведеного енергетичного балансу України в натуральному та вартісному вимірах.

Законопроект пропонує встановити, що "контроль за впровадженням та функціонуванням ЄДСМ державним підприємством здійснює уповноважений орган та інші органи державної влади в межах своїх повноважень, відповідно до цього закону та інших законів України".

Згідно з повідомленням інформаційного управління апарату ВР, під час обговорення в комітеті необхідність законопроекту обґрунтовувалася відсутністю реального енергетичного балансу. Також наголошувалося, "діючі моніторинги з основних видів енергоресурсів та надання комунальних послуг, які здійснюються профільними міністерствами, відомствами, місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування, методологічно неузгоджені та мають розрізнені інформаційні бази даних, ведуться за окремими профільними напрямками (вугілля, газ, електроенергетика, комунальне господарство, тощо) і не відтворюють реального стану справ в паливно-енергетичному комплексі та житлово-комунальному господарстві держави".

У виступах зазначалося, що при впроваджені ЄДСМ буде досягнуто, інформаційне забезпечення та відкритість ринків енергетичних ресурсів (вугілля, газу, електричної енергії, комунальних послуг).

"Маючи такий єдиний державний інструмент як ЄДСМ центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування будуть спроможні збалансувати попит та пропозиції на енергетичні ресурси та комунальні послуги, зокрема платіжного балансу, визначити справедливі параметри при ціноутворенні та у подальшому припинити практику перехресного субсидіювання між галузями економіки", - йдеться у повідомленні.

Члени профільного комітету підтримали законопроект, прийняття якого "дозволить створити необхідні умови для впровадження і функціонування ЄДСМ, що, в свою чергу, визначить основні організаційно-методологічні та правові засади формування регіональних, територіальних і загальнодержавних енергетичних балансів за всіма видами енергетичних ресурсів, в тому числі утворення повного, постійно діючого державного енергоаудиту".