ua en ru

Уряд США не підтримав антикризові плани GM і Chrysler і не виключають можливості їх банкрутства.

Уряд США не схвалив антикризові плани виробників автомобілів General Motors Corp. і Chrysler LLC і не виключає можливості проведення процедури банкрутства цих компаній для скорочення обсягу боргових зобов'язань. Як передає Reuters з посиланням на урядову комісію, що відповідає за сектор виробництва автомобілів, представлені раніше менеджментом GM і Chrysler антикризові плани не є заходами, що заслуговують довіри, для виживання цих компаній і не дають достатньо підстав для додаткових масштабних кредитів. При цьому американський уряд може провести "хірургічне" банкрутство цих компаній вже протягом найближчих 30 днів, в ході якого GM і Chrysler буде забезпечена державна фінансова підтримка. У рамках реструктуризації найбільшого в США виробника автомобілів General Motors на вимогу американського уряду сьогодні був відправлений до відставки головний виконавчий директор компанії Рік Вагонер. Його місце займе нинішній президент і операційний директор компанії Фредерік Хендерсон. Найближчим часом також буде змінено більшість членів ради директорів GM. У даний час влада США виразила готовність фінансувати діяльність GM не довше, ніж найближчі 60 днів. За цей термін компанія повинна буде розробити більш продуманий план реструктуризації. Р.Вагонер очолював GM впродовж шести років, за нього збитки компанії за останні три роки досягли 82 млрд дол. Крім того, американський уряд повідомив, що автоконцерни Chrysler і Fiat (Італія) домовилися змінити раніше узгоджені умови стратегічного альянсу. Тепер Fiat має намір узяти собі менше 35% акцій Chrysler. Італійська компанія також заявила, що вона не зацікавлена в мажоритарній частці в Chrysler до тих пір, поки американська компанія не розплатиться з наданими за останній час кредитами. Якщо Chrysler не вдасться дійти угоди з Fiat та іншими партнерами протягом 30 днів, американський уряд припинить надавати фінансову підтримку Chrysler. Нагадаємо, що GM і Chrysler вже отримали від американської влади кредити на 13,4 млрд і 4 млрд дол. відповідно. Ці компанії опинилися на межі банкрутства через великі збитки і падіння світового авторинку. 31 березня 2009 р. закінчується встановлений урядом термін, до якого GM і Chrysler повинні надати детальні плани з довгострокового виживання. Минулого місяця детройтські автоконцерни виклали попередні деталі реорганізації. Обидві компанії потребують додаткових кредитів: GM попросила у уряду ще 16,6 млрд дол., а Chrysler - 5 млрд дол. Американський автоконцерн General Motors виробляє вантажні і пасажирські автомобілі в 33 країнах. Компанія продає автомобілі під брендами: Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Holden, Opel, Pontiac, Saab, Saturn і Vauxhall. Чисті збитки General Motors Corp. у 2008 р. скоротилися на 29% - до 30,9 млрд дол. проти збитків у розмірі 43,3 млрд дол. в 2007 р. При цьому виручка GM знизилася на 17,3% - до 149 млрд дол. (у 2007г. - 180 млрд дол.). 20 січня ц.р. автоконцерни Fiat і Chrysler уклали угоду, що не зобов'язувала, про стратегічний альянс, у рамках якого італійський концерн повинен був отримати 35% акцій в американському. При цьому надання частки не припускає, що Fiat внесе за цю частку акцій які-небудь наявні засоби або зобов'язується робити якісь інвестиції в свого партнера. За умовами операції, Chrysler крім частки в компанії надасть Fiat доступ до дістрібуційної мережі на ринку США і інших. У свою чергу, італійський автоконцерн надасть американському партнерові свої можливості з розповсюдження продукції. Крім того, Chrysler дістане доступ до технологій Fiat, які допоможуть зробити його автомобілі більш паливозберігаючими і конкурентоздатними. Автоконцерн Chrysler, на 80,1% що належить приватному фонду Cerberus Capital Management, переживає кризові часи. Не дивлячись на кредит від уряду США у розмірі 4 млрд дол., Chrysler розглядається аналітиками як найбільш вірогідний кандидат з американської "великої трійки" на банкрутство або поглинання в 2009 р.