ru ua

Уряд залучає 1 млрд грн для будівництва нового зернового терміналу в Одеському порту, - Вілкул

В Одеському порту для будівництва нового зернового терміналу уряд залучає 1 млрд грн. Про це під час відкриття на Андросівському молу в Одеському порту першої черги нового найбільшого у Чорноморському басейні зерноперевантажувального комплексу заявив віце-прем'єр-міністр Олександр Вілкул.

В Одеському порту для будівництва нового зернового терміналу уряд залучає 1 млрд грн. Про це під час відкриття на Андросівському молу в Одеському порту першої черги нового найбільшого у Чорноморському басейні зерноперевантажувального комплексу заявив віце-прем'єр-міністр Олександр Вілкул.

"Для зміцнення позицій України як одного з найбільших у світі експортерів зерна уряд залучає інвестиції для будівництва нових терміналів у портах. Це створює нові робочі місця, покращує логістику і зменшує втрати зерна при перевалці. Ми ведемо діалог щодо подальшого залучення інвестицій", - сказав Вілкул.

Він зазначив, що Україна є однією з шести країн, які формують світовий ринок зерна. У цьому році зібрано рекордний урожай - близько 60 млн т. Експерти галузі прогнозують зростання валового врожаю зернових до 80 млн т на найближчі 5 років. Тому особлива увага приділяється збільшенню пропускної спроможності українських портів, через які проходить більше 90% насипного сільськогосподарського експорту.

Створення нових логістичних ланцюгов також сприятиме розвитку експортного потенціалу учасників зернового пулу між Україною, Російською Федерацією і Казахстаном.
Будівництво нового зернового терміналу - це спільний інвестиційний проект Адміністрації морських портів України, Одеського морського порту і україно-британської компанії "Бруклін -Київ", який реалізується у три етапи.

На першому з них місткість терміналу зі зберігання зерна становить 70 тис. т. По закінченню будівництва комплекс складатиметься з 33-х ємностей на 241 тис. т короткочасного зберігання для навантаження зерна. Довжина причалу 254 м і глибина біля причальної стінки 13,5 м. Це дозволить навантажувати зерно на судна класу "Panamax" вантажопідйомністю 60 тис. т, до цього такої можливості не було.

Проектна потужність комплексу дозволить зберігати і перевалювати до 4 млн т зерна на рік . Загальна вартість проекту , який реалізується у рамках державно-приватного партнерства - 125 млн дол.. США, з них 95 млн дол. - кошти інвестора. У ході реалізації проекту буде створено близько трьохсот нових робочих місць.

"Українські порти мають велику інвестиційну привабливість. До початку будівництва була проведена велика підготовча робота з вивчення світового досвіду та аналогічних терміналів на Чорному морі. І ми отримали серйозну підтримку уряду" , - сказав генеральний директор ТОВ "Бруклін-Київ" Юрій Губанков.

Зерноперевантажувальний комплекс оснащений високопродуктивною технікою провідних європейських виробників, підйомно-транспортним устаткуванням і суднонавантажувальною машиною, ефективність роботи яких у кілька разів вище, ніж у існуючих аналогів (за добу можна навантажити 30-32 тис. т). У проекті також широко застосовані "зелені технології". На станції розвантаження вагонів діє система знепилювання: над вагонами, що стоять під розвантаженням на двох шляхах , встановлені пиловловлюючі мережі українського заводу елеваторного обладнання. Кожна з них забезпечена пиловідокремлювачем (фільтр-циклон) продуктивністю 9000 куб. м / год. Коефіцієнт очищення - до 99,5 %.

Проект нового зерноперевантажувального комплексу в Одеському порту пройшов експертизу ЄБРР і отримав високі оцінки за критеріями технологічності, екологічності та енергозбереження.