ua en ru

Наслідки катастрофи в Керченській протоці могли бути мінімізовані при дотриманні рекомендацій навігаційних служб, - Мінтрансзв'язку.

Наслідки катастрофи в Керченській протоці могли бути мінімізовані за умови дотримання всіх рекомендацій навігаційних служб. Таку думку висловила РБК-Україна прес-секретар Мінтрансзв'язку Вікторія Бутенко. "Втрати від катастрофи можна було мінімізувати, якби капітани всіх суден врахували штормове попередження і вивели свої кораблі зі штормової зони. Всі судна вчасно отримали штормове попередження. Це був одних із сильних штормів за останні роки, схожий був у 1993 р., але значно меншої сили", - сказала вона. При цьому В.Бутенко зазначила, що Україна не має повноважень змусити іноземне судно піти в безпечну зону. Судна, що знаходяться в Керченській затоці під час шторму були під прапором РФ, а деякі з них і зовсім знаходилися на території Російської Федерації. За її словами, на сьогодні робити висновки, за яким комплексом причин судна постраждали, ще зарано, оскільки цю ситуацію потрібно розглядати за кожним випадком окремо. Окрім погодних умов, можливо, на це вплинули і технологічні особливості суден (багато хто з суден був класу річка-море), технічний стан плаваючого засобу, і низка інших чинників, зазначила вона. "Хоча багато судновласників затягували з виведенням суден з небезпечної зони, і цього чинника не можна виключати. Все точно скаже тільки комісія після закінчення розслідування", - підкреслила В.Бутенко. Прес-секретар Мінтрансзв'язку повідомила, що відомство вже подало в Кабінет міністрів пропозиції щодо запобігання ситуацій подібних тій, яка відбулася в Керченській протоці. Мінтрансзв'язку пропонує переглянути судноплавний режим у районі Керченської протоки з урахуванням норм міжнародного законодавства, зокрема, ввести жорсткіші сезонні обмеження.