Після виборів кількість ксенофобських матеріалів в соцмережах помітно збільшилося, - дослідження
Після виборів кількість ксенофобських матеріалів в соціальних мережах помітно збільшилася. Про це говориться в результатах дослідження "Вибори у Верховну Раду України і ксенофобські настрої в соціальних мережах", проведеного "Інститутом прав людини, запобігання екстремізму і ксенофобії" (IHRPEX), засновником якого є народний депутат України Олександр Фельдман.
"Безпосередньо перед виборами і під час виборчого процесу, кількість ксенофобських "постів" і кількість "лайков під ними різко скоротилися (1,3 і 2,1 разу). Проте вже після виборів, динаміка відновилася і помітно збільшилася порівняно з передвиборним періодом. Таке зростання супроводжувався значним збільшенням расистською і нацистської пропаганди, а також зростанням кількості матеріалів исламофобского характеру", - говориться в дослідженні.
Згідно з результатами, в умовному тематичному рейтингу ксенофобських матеріалів соціальних мереж лідируюче положення займають матеріали з елементами пропаганди національної нетерпимості (53,3%), расової ненависті (22%), релігійної нетерпимості (12%), а також нацистська пропаганда (8,7%) і нетерпимість по регіональному і мовною ознакою (4%).
Найбільш поширеним об'єктом національної нетерпимості серед українських користувачів соціальних мереж є росіяни і українці з російським корінням (61,4%), а також євреї (31,8%), роми і татари (6,8%).
На думку дослідників, безумовними лідерами по розповсюдженню ксенофобських матеріалів є групи праворадикальної спрямованості в соціальній мережі "ВКонтакте". Наявність спільних рис у проаналізованих матеріалах ксенофобського змісту дозволяють виділити деяку "концепцію" нетерпимості, основними ознаками якої є: схематизм і алогічність; різке полярне сприйняття дійсності; дегуманизация, демонізація і зооморфизация об'єктів ненависті; домінування негативних самоидентификаций; шаблонність і категоричність тверджень.