ua en ru

Показники прожиткового мінімуму у держбюджеті-2014 розраховані на нормативах наборів товарів 2000 р., - комітет ВР

Народні депутати, члени комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та праці заявили, що у проекті закону №3000 "Про Державний бюджет України на 2014 р." показники прожиткового мінімуму розраховані на нормативах наборів продуктів, непродовольчих товарів та послуг 2000 р. Про це повідомила прес-служба ВР.

На думку членів комітету, величина прожиткового мінімуму не враховує ставки податку з доходів фізичних осіб. Нардепи пропонують збільшити величину прожиткового мінімуму для працездатної особи на розмір ставки податку з доходів фізичних осіб відповідно до рішення Конституційного суду України від 22.05.2008 року №10-рп/2008 стосовно захисту конституційних прав громадян.

Народні депутати, враховуючи передбачені в проекті державного бюджету на 2014 р. видатки на оплату праці працівників бюджетної сфери, посадовий оклад працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки у 2014 р. пропонують визначити у розмірі: з 1 січня - 852 грн, з 1 липня - 890 грн, з 1 жовтня - 1 011 грн (ріст грудень 2014 р. до грудня 2013 рю складе 18,7%).

Парламентарії звернули увагу на те, що протягом 2013 р. розрахунковий посадовий оклад працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки становив 852 грн. Тобто, з 1 січня 2014 р. урядом не планується підвищення цього показника, розмір якого вже тривалий час не відповідає вимогам чинного законодавства.

Комітет пропонує доповнити розділ "Прикінцеві положення" законопроекту пунктом такого змісту: "Кабінету міністрів забезпечити у 2014 р. оплату праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, виходячи з розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки, який встановлюється у розмірі не нижчому за розмір мінімальної заробітної плати".

Члени комітету зауважили, що законопроектом пропонується зупинити на 2014 рік дію низки положень деяких законів та вносяться зміни до Податкового кодексу. Зокрема, зупинити дію норм Закону "Про державну службу", а саме статті 46 (Оплата праці державних службовців), частин першої-третьої статті 47(преміювання та інші види заохочення державних службовців), пункту 1 частини одинадцятої статті 49 в частині перерахунку раніше призначених пенсій у зв'язку із зміною мінімальної заробітної плати, статті 51 в частині виплати грошової допомоги (при наданні відпустки).

Народні депутати наголосили, що з призупиненням дії статті 46 закону "Про державну службу" практично поза законодавчим регулюванням залишаються умови та порядок оплати праці державних службовців. Тому вони пропонують: або не призупиняти дію окремих положень зазначеного закону або ввести його в дію з 1 січня 2015 р. в повному обсязі, залишивши чинним закон, що діє на даний час.

Члени комітету також зазначили, що в проекті державного бюджету на 2014 р. визначена лише сума загального фонду Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у розмірі 332 млн 837,6 тис. грн.

Окрема сума на реалізацію прийнятої загальнодержавної соціальної програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2014-2018 рр. у проекті державного бюджету не передбачена.

Народні депутати пропонують у проекті державного бюджету на 2014 р виділити або передбачити окремим рядком: "видатки в обсязі 23,5 млн грн на забезпечення виконання завдань та заходів загальнодержавної соціальної програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2014-2018 рр., затвердженої законом України від 4 квітня 2013 року №178-VII".

Комітет також пропонує доповнити у додатку 3 законопроекту щодо видатків Міністерству фінансів код програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету найменуванням згідно з програмною класифікацією видатків та кредитування державного бюджету такого змісту: "Видатки на охорону праці" в розмірі не менше 0,2% від фонду оплати праці, як того вимагає стаття 19 закону "Про охорону праці".

Комітет пропонує вилучити статтю 9 законопроекту, положення якої, на думку парламентаріїв, "підтверджують збереження негативної практики встановлення такого тимчасового соціального показника як "рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум)" для призначення допомоги відповідно до закону "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям", що не відповідає конституційним вимогам". Згідно з статтею 46 Конституції України соціальні виплати та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Члени комітету також пропонують вилучити пункти 3-6 Прикінцевих положень законопроекту, які, на їхню думку, "продовжують багаторічну негативну практику призупинення законом про державний бюджет України дії чинних актів законодавства або внесення до них змін, що суперечить численним рішенням Конституційного суду України".

Комітет направив свої зауваження та пропозиції профільному комітету з опрацювання законопроекту - комітету ВР з питань бюджету і пропонує їх врахувати під час доопрацювання.