ua en ru

Піратство біля берегів Сомалі приносить прибуток страховим компаніям

Страхові компанії всього світу останнім часом заробляють, продаючи поліси, що захищають фінансові інтереси судновласників у разі нападу піратів на їх кораблі і захоплення членів екіпажу. У зв'язку з цим підготована ООН заборона на викуп заручників ентузіазму у страховиків не викликає. Позицію страхових компаній підтримує і влада Великобританії, без схвалення яких ухвалення подібного документа неможливе, пише РБК daily.

За минулий рік пірати Сомалі захопили 50 судів і узяли в заручники майже 900 моряків. Суднові компанії витратили сотні тисяч євро на викуп. Попит на поліси зростає у міру збільшення необхідних сум викупу, адже в цих випадках гроші бандитам перераховують саме страхові компанії.

Найбільшу вигоду бізнес «на страху» приносить фінансовому майданчику Лондона, де продається основна кількість страховок на випадок піратських нападів. Вартість такого полісу на один рейс коливається в межах 10-20 тис. євро. ООН зараз розробляє документ, який повинен заборонити викуп заручників, але проти введення подібних санкцій виступають не тільки страхові концерни, але і уряд Великобританії.

«Заборона на виплату викупу піратам Сомалі ставить під загрозу життя моряків», - вважає офіційний представник страховика Lloyd's. Офіцер Королівського військово-морського флоту Великобританії Олівер Кревен, який прикомандований до британської Палати судноплавства як радник-консультант, також упевнений, що подібний крок сприятиме зростанню ризиків для членів екіпажів і ставить під сумнів можливість повернення до своїх сімей 385 моряків, які до цих пір залишаються в полоні у піратів.

Дана позиція отримала підтримку і офіційного Лондона. «Уряду потрібний час для вивчення можливих правових наслідків введення заборони на виплату піратам викупу», - заявили в Міністерстві закордонних справ Великобританії. Оскільки свої рішення комітет Ради безпеки ООН з санкцій повинен приймати одноголосно, то блокувати заборону на викуп Великобританія може ще достатньо довго.

Тим часом проблема морського піратства загострюється. За розрахунками експертів німецького страховика BDJ, за останні чотири роки розмір викупу збільшився вдесятеро. Бандити почали вимагати по 10-12 млн євро за судно, проте реальні виплати складають 3,5-4 млн євро. І незважаючи на те, що зазвичай викуп здійснюється за рахунок страховиків, торгівля полісами багато разів окупає їх витрати. Не випадково в цьому сегменті ринку працюють такі компанії, як Aspen, Hiscox, Ascot, Chubb.

Втім, лондонські страховики і без тиску з боку ООН відчувають себе все менш привільно. Річ у тому, що в квітні США в односторонньому порядку оголосили виплату викупу морським розбійникам поза законом. Зважаючи на наявність у європейських страховиків серйозних фінансових інтересів за океаном порушувати американське законодавство сенсу немає, визнали в Lloyd's Market Association.