ua en ru

Відкриття кордонів всередині Митного союзу призведе до зростання контрафакту на російському ринку, - експерти

Відкриття кордонів всередині Митного союзу призведе до зростання контрафакту на російському ринку. До такої думки прийшли фахівці Вищої школи економіки (ВШЕ) (Москва), передає РБК daily.
Згідно з дослідженням вчених, в докризовий час частка контрафакту на російському ринку постійно знижувалася. У 1990 рр.. в деяких галузях частка підробок досягала 70-80%, а в 2007 р. вона знизилася до кількох відсотків. Частка контрафактної продукції в загальному обороті роздрібної торгівлі в 2009 р. становила 6% (910 млрд руб.). Самою підроблюваною стала сфера виробництва CD і DVD - 70-80%. Висока частка підробок також на ринку алкоголю, одягу і взуття (30-40%), агрохімікатів (30%), парфумерії і ліків (10-20%).
Фахівці ВШЕ підкреслили, що в РФ до цих пір немає чіткого визначення незаконного використання товарного знака, немає точного розведення таких понять, як контрафакт, товар-імітація і фальсіфікат, існують проблеми зі знищенням конфіскованої продукції та зберіганням речових доказів. А Митний союз, який відкриває кордони Росії, Білорусі і Казахстану, може додати проблем. «Створення Митного союзу відбувалося вкрай стрімко, випереджаючи час, і на тлі серйозних відмінностей ситуацій трьох країн. У зв'язку з цим виникає і виникатиме маса проблем», - підкреслив перший проректор ВШЕ Вадим Радаєв.
Відзначено, що законодавства країн Митного союзу по різному ставляться до контрафактної продукції. Наприклад, у Казахстані фактично дозволений паралельний імпорт, а в Білорусії немає поняття постмитного контролю та відсутня норма про знищення конфіскованого контрафакту. Крім того, в Казахстані, на думку авторів дослідження, митна служба працює не так активно і через цю країну до Росії може хлинути хвиля контрафакту з території Киргизії і Китаю.
Ще одна складність - радянські торговельні марки, які зареєстровані у всіх країнах колишнього СРСР. Як будуть існувати на ринку товари з однаковими торговими марками, поки невідомо.