ua en ru

В ООН зафіксували бум інтернет-продажів під час пандемії

В ООН зафіксували бум інтернет-продажів під час пандемії Фото: пандемія спровокувала зростання інтернет-продажів (Віталій Носач, РБК-Україна)

Інтернет-продажі склали майже п'яту частину світового роздрібного товарообігу у 2020 році. Обмеження для боротьби з поширенням пандемії коронавірусу спровокували бум електронної торгівлі.

Про це йдеться в новому доповіді Конференції ООН з торгівлі та розвитку (ЮНКТАД).

Згідно з оцінками ЮНКТАД на основі даних національних статистичних управлінь у великих країнах, у 2020 році на онлайн-продажу припадало 19% від загального обсягу роздрібних продажів в порівнянні з 16% роком раніше.

Південна Корея повідомила про найвищу частку-25,9%, порівняно з 20,8% роком раніше. Частка в Китаї склала 24,9%, у Великобританії - 23,3%, в США - 14,0%.

Згідно з останніми наявними оцінками, світові продажі електронної комерції зросли на 4% до 26,7 трлн доларів у 2019 році. Сюди входять продажі між підприємствами (B2B) і продажу споживачам (B2C), що еквівалентно 30% світового економічного виробництва в тому році.

В ООН зафіксували бум інтернет-продажів під час пандемії

Згідно з повідомленням, пандемія призвела до змішаних результатів провідних компаній електронної комерції B2C у 2020 році.

Дані з 13 провідних компаній електронної комерції, 11 з яких знаходяться в Китаї і США, продемонстрували помітну зміну стану компаній-платформ, що пропонують такі послуги, як виклик машин і подорожі. Всі вони зазнали різкого зниження валової вартості товарів (GMV) і відповідне зниження рейтингів.

Наприклад, Expedia впала з 5-го місця у 2019 році до 11-го у 2020 році, Booking Holdings з 6-го на 12-е, а Airbnb з 11-го на 13-е.

Незважаючи на спад GMV сервісних компаній, загальний обсяг для 13 провідних компаній електронної комерції B2C виріс на 20,5% у 2020 році, що вище, ніж у 2019 році (17,9%). Особливо сильно зросли продажі Shopify (зростання на 95,6%) і Walmart (72,4%). В цілому B2C GMV для 13 найбільших компаній у 2020 році склав 2,9 трлн доларів.

Китайська компанія Alibaba як і раніше очолює рейтинг GMV, за нею йде Amazon з США.

В ООН зафіксували бум інтернет-продажів під час пандемії