НКРЗІ визначила адміністратора послуги збереження мобільних номерів при зміні оператора

Нацкомісія, що здійснює держрегулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ), на вчорашньому засіданні визначила майбутнього адміністратора послуги переходу між мобільними операторами зі збереженням номера (MNP). Ним стане консорціуму "Український центр підтримки номерів і адрес", створений Українським державним центром радіочастот (УДЦР) і Українським мережевим інформаційним центром (УМІЦ), повідомляє "Комерсант-Україна".

Учасників ринку вибір комісії не здивував - консорціум був створений для адміністрування MNP ще в 2007 р. "Останні кілька місяців в їх участі ніхто не сумнівався", - розповідає директор з регуляторно-правового забезпечення бізнесу "Київстару" Андрій Осадчук. Втім, заявку в НКРЗІ подали ще два підприємства - "ПІК Тесла" та "Про Стаф". "Документи цих компаній не відповідали встановленим вимогам", - йдеться на сайті комісії. В одеській "ПІК Тесла" не змогли знайти фахівця, який відповідав за подачу заявки, інформація про "Про Стаф" у відкритих джерелах відсутня.

Послуга MNP в мобільних мережах повинна запрацювати вже 20 грудня. Вона буде безкоштовною для абонентів - для активації сервісу достатньо буде відправити SMS або заповнити заявку на сайті "приймає" оператора. Переведення абонента має бути здійснене протягом доби з моменту реєстрації заяви.

Оператори і самі хотіли організувати консорціум з адміністрування MNP, але прописані НКРЗІ умови не дозволяли їм брати участь у відборі. "Операторам впровадження MNP просто невигідно, це посилить конкуренцію і вимагатиме додаткових інвестицій", - заявляв раніше член НКРСІ Ігор Сиротенко.

Адміністратор повинен запустити централізовану базу даних до 20 жовтня. За словами директора консорціуму Юрія Гончарука, зараз вибирається конкретне технічне рішення. "У нас є шорт-лист вендорів, але я б не хотів називати претендентів", - заявив він. Втім, за інформацією "Комерсант-Україна", швидше за все, буде обрана американська Telcordia Technologies (c 2012 р. входить до Ericsson) - останні кілька років компанія активно консультувала НКРЗІ в питаннях впровадження MNP. "За нашими підрахунками, на першому етапі доведеться інвестувати 40 млн грн, на запуск системи цього повинно вистачити", - зазначив Гончарук. Джерело цих коштів він назвати відмовився.

Повернути їх консорціум зможе досить швидко - за адміністрування централізованої бази даних номерів він буде брати з операторів плату за кожен вхідний дзвінок на перенесений номер. За словами Гончарука, плата складе "кілька копійок" за кожний дзвінок. За оцінками одного з українських операторів, в середньому в день в Україні в GSM-мережах відбувається 158 млн вхідних дзвінків, учасники ринку прогнозують, що послугою MNP скористається до 15% абонентів (до 8,8 млн SIM-карт). Таким чином, при тарифі 0,01 грн за кожен дзвінок адміністратор центральної бази даних тільки на "Київстарі", МТС і "Астеліт" може заробити близько 11 млн дол. на рік. "І це притому, що на операційну підтримку такої бази даних вистачить і 500 тис. дол. на рік", - повідомила голова правління Інтернет Асоціації України Тетяна Попова.

Оператори вважають, що вибір комісії несправедливий. "Фактично вони вибрали підконтрольну собі організацію. Виходить, що держорган буде заробляти на роботі приватних компаній", - говорить Осадчук. Справа в тому, що УДЦР управляється НКРЗІ безпосередньо, а УМІЦ - об'єднання держпідприємств і громадських організацій, в координаційну раду якого також входять представники комісії.

Консорціум поки не вів переговорів з мобільними операторами про запуск сервісу. "Раніше у нас просто не було таких повноважень", - каже Гончарук. За словами Андрія Осадчука, багато технічних питань компаніям досі незрозумілі, й він не впевнений, що за три місяці, що залишилися сторони встигнуть підготуватися до впровадження MNP.

On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся