ru ua

Німецький концерн MAN AG може запропонувати 9,5 млрд євро за шведську Scania.

Німецький машинобудівний концерн MAN AG, третій найбільший виробник вантажівок, в Європі може запропонувати 88 млрд шведських крон (9,5 млрд євро), або 440 шведських крон (47,58 євро) за акцію шведської Scania AB, що є четвертим європейським виробником вантажної техніки, повідомляє німецька радіостанція Deutsche Welle з посиланням на публікацію в британських ЗМІ, що цитують заяву джерел, близьких до операції. На тлі новин про можливу операцію акції Scania виросли на цьому тижні на 17% - з 360 до 422 шведських крон за акцію. Раніше MAN підтвердив зацікавленість в придбанні Scania. У опублікованому напередодні повідомленні концерну було заявлено, що "MAN вважає привабливою перспективу злиття двох компаній" і "підтверджує свою зацікавленість в придбанні Scania". Компанія також пообіцяла обнародувати нове повідомлення із цього приводу наступного тижня. Вдень раніше Scania підтвердила можливість отримання пропозиції про покупку від MAN. Шведська компанія оголосила про отримання інформації, згідно якої "є достатні підстави припустити, що MAN може зробити пропозицію про покупку компанії". Основними акціонерами Scania є німецький автоконцерн Volkswagen AG, що володіє 18,7% акцій компанії і 34% голосуючих прав, і шведська інвестиційна компанія Investor AB, контролююча 19,3% голосуючих прав. На думку експертів, Investor AB, яка належить промисловій династії Валленбергов, готова продати MAN свою частку акцій Scania. В той же час Volkswagen може заблокувати цю операцію. Деякі аналітики, проте, вважають, що VW може бути зацікавлений в обміні акцій Scania на частку в об'єднаній компанії, з тим щоб згодом об'єднати з нею власний підрозділ по виробництву вантажних автомобілів в обмін на збільшення частки. Поки Volkswagen і Investor ніяк не коментували можливість продажу своїх доль в Scania, мотивуючи це тим, що офіційної пропозиції про покупку поки не було зроблено. Ще один акціонера Scania, французький автовиробник Renault SA, що володіє 2,8% пакетом акцій і 5% голосуючих прав, заявив, що не зацікавлений ставати стратегічним інвестором шведської компанії і готовий продати свій пакет, придбаний в кінці 2005 р. за 173 мн євро. Синергетичний ефект від операції по злиттю MAN і Scania може скласти 500 млн. євро, а об'єднана компанія стати найбільшим в Європі виробником комерційних вантажних автомобілів з ринковою часткою 28% і виручкою 14,2 млрд євро, обійшовши лідерів галузі Volvo AG і DaimlerChrysler AG.