ua en ru

Від початку року збитки АТ "Сумигаз" сягнули 43 млн гривень

Від початку року збитки АТ "Сумигаз" сягнули 43 млн гривень Газова труба (УНІАН)

Усі кошти, отримані за доставку газу, компанія використовує на пріоритетні в умовах карантину напрямки

Тариф на доставку газу, який НКРЕКП затвердила для АТ "Сумигаз" на перше півріччя, є збитковим. Його вистачає лише на 77% собівартості послуги. Через це за чотири місяці 2020 року збитки компанії склали 43 млн гривень. Про це повідомляє прес-служба компанії.

"Ситуацію має виправити економічно обґрунтований тариф, застосування якого з 1 липня 2020 року дозволить до кінця року вивести компанію максимально близько до точки беззбитковості", - йдеться у повідомленні.

У прес-службі нагадали, що тариф за доставку для оператора АТ "Сумигаз", як і для інших аналогічних компаній, затвердила НКРЕКП 24 грудня 2019 року. Передбачено двоетапне впровадження тарифу: з 1 січня та 1 липня 2020 року.

"Держрегулятор свідомо встановив збитковий рівень тарифу на перше півріччя 2020 року, щоб зменшити фінансове навантаження на споживачів газу в опалювальний період. При цьому тариф на доставку - розподіл газу, що діє з січня по червень 2020 року, не покриває значну частину поточних витрат АТ "Сумигаз", - йдеться у повідомлені.

У прес-службі зазначили, що усі кошти, отримані за доставку газу, компанія використовує на пріоритетні в умовах карантину напрямки: роботу аварійних служб 104, екстрені ремонти, оплату праці та засоби індивідуального захисту співробітників.

"Занижений розмір тарифів, який був затверджений НКРЕКП, робить неминучим подальше збільшення неплатежів і зростання боргів перед оператором ГТС. Це призведе до платіжної кризи в системі доставки газу споживачам, розбалансування всієї газової системи країни і ставить під загрозу її безпечну роботу. Вирівнювання тарифів на розподіл до економічно обґрунтованого рівня зупинить накопичення боргів в газотранспортній галузі. Дія економічно обґрунтованого тарифу, при збереженні низьких ринкових цін на газ, дозволить до кінця року наблизити газотранспортну галузь максимально близько до рівня беззбитковості. У випадку реалізації такого сценарію фінансовий стан не лише АТ "Сумигаз", а й операторів ГРМ всієї країни стабілізується і дозволить приступити до вирішення боргових проблем газової галузі, що накопичилися за останні п'ять років", - йдеться у повідомленні.