Міністерство економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ) спільно з представниками бізнес-спільноти продовжує обговорення законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання внутрішньої торгівлі». Про це повідомив заступник директора департаменту розвитку торгівлі МЕРТ Сергій Литвиненко, передає телеканал «Business».
Законопроект, крім іншого, містить важливу для бізнесу норму, що стосується строків розрахунку за товар. «Якщо раніше у нас було три норми - 10, 30, 45 днів для розрахунку за продукцію, то зараз пропонується 10 днів для товарів, які швидко псуються, за всі інші, крім підакцизних, - не пізніше ніж 60 днів. При цьому виключена норма, яка передбачала, що за реалізацію соціально значущих товарів постачальники товарів повинні платити бонуси торгової мережі», - зазначив Литвиненко.
Крім того, за пропозицією бізнесу, в документ включена норма, що передбачає, суб'єкт господарської діяльності, який має більше 20 т. н. МАФів, або який більше 70% своїх торгових площ здає в оренду, не може працювати на єдиному податку.
Литвиненко зазначив, що в обговоренні документа беруть участь об'єднання, які представляють як малий, так і великий бізнес. «Добре, що всі визнали, що в області торгівлі існують проблеми і ці проблеми потрібно вирішувати», - підкреслив він.
Заступник директора департаменту розвитку торгівлі МЕРТ вважає, що прийняття законопроекту вигідне як бізнесу, який отримає прозорі і зрозумілі правила гри, так і державі, яка отримає додаткові надходження у вигляді податків. Але головне, що прийняття документа підвищить якість обслуговування споживачів.
«Якщо взяти статистичні дані і подивитися, скільки населення витрачає на купівлю товарів і який товарообіг, то можна сказати, що населення десь на 300-350 млрд грн витрачає грошей більше, ніж офіційний товарообіг. Тобто, якщо взяти ті норми які ми передбачили, для того щоб повернути ці гроші, і якщо завдяки їм цей товарообіг запрацює хоча б на 20%, то вже до 100 млрд грн на рік ми будемо мати збільшення офіційного товарообігу. Це, відповідно, збільшення податкових надходжень, ну а для населення це поліпшення обслуговування. Ми намагаємося врахувати інтереси, як бізнесу, так і держави, але інтереси споживачів залишаються головними», - підкреслив представник МЕРТ.