ua en ru

Медведчука запідозрили в причетності до незаконних постачань дизтоплева

Медведчука запідозрили в причетності до незаконних постачань дизтоплева Фото: Віктор Медведчук (УНІАН)

За словами активістів, Медведчук керує незаконними поставками

Новоград-Волинський паливний термінал в Житомирській області 24 листопада відвідало керівництво району, яке зацікавив наметовий табір, розбитий напередодні активістами громадського руху "Визволення". Про це повідомляє видання "Апостроф".

Серед активістів, за даними видання, учасники Майдану, демобілізовані воїни АТО і колишні співробітники спецпідрозділу фіскальної служби "Фантом".

Наголошується, що активісти зупиняють контрабандне постачання в Україну російського палива. Вони затримують бензовози, виїжджають з території терміналу, для перевірки наявності документів, що підтверджують сплату всіх необхідних при імпортуванні дизпалива податків і зборів.

За даними активістів, незаконними поставками керує Віктор Медведчук.

Як заявили в Раді, держава втрачає 170 млн доларів на рік від контрабандного ввезення російського палива на територію України.

Підкреслюється, що Новоград-Волинський паливний термінал – основна "точка роздачі" дизельного палива, що надходить по нефтепродуктопроводу "Самара-Західний напрямок". Сам нафтопродуктопровід був побудований ще при СРСР і, відповідно до чинного на момент розділу загальносоюзного майна законодавства, повинен був дістатися державі Україна. РФ була з цим не згодна, і трубопровід протягом 20 років залишався спірним активом, але при цьому експлуатувався дочірнім підприємством російської "Транснафти".

При цьому, за даними видання, в 2011 році Україна відстояла своє право власності в суді. Це рішення Господарського суду Рівненської області від 22 березня 2011 року за позовом Генерального прокурора України було остаточно підтверджено Вищим господарським судом України 17 березня 2015 року.

28 травня 2015 року був виданий указ президента України №298/2015, яким він ввів у дію рішення РНБО від 6 травня 2015 року, що стосується енергетичної безпеки держави. Президент доручив Кабміну невідкладно визначити центральний орган виконавчої влади, відповідальний за зберігання та експлуатацію даного нафтопродуктопроводу для забезпечення захисту економічних інтересів держави.

Проте, як зазначає "Апостроф", судове рішення, яким визначено право власності за Україною, було скасовано суддею Господарського суду Рівненської області Ярославою Гудзенко, яка задовольнила заяву російської сторони про перегляд справи. Скасувавши попереднє рішення і відкривши нове провадження, суддя призначила технічну експертизу.

Майже за 2 роки, поки тривала експертиза, російська "Транснафта" встигла продати український стратегічний об'єкт швейцарській фірмі InternationalTradingPartnersAG, головою якої є певний Анатолій Шефер, громадянин ФРН. Згадку про компаніїю International Trading Partners AG можна знайти в єдиному державному реєстрі судових рішень, вона була фігурантом кримінального провадження Державної фіскальної служби, пише "Апостроф".

Компанію звинуватили в проведенні безтоварних операцій. На її рахунку українські бізнес-структури переводили гроші за товари, які в Україну так і не надійшли. За даними ЗМІ, українські компанії, які користувалися послугами International Trading Partners AG, належать людям, пов'язаним з Віктором Медведчуком (В'ячеславу Черепаню, Яну Марченку і братам Тарасу та Богдану Козакам).

Наголошується, що на даний момент нафтопродуктопровід експлуатує компанія Proton Energy Group S.A., власником якої є бізнес-партнер Медведчука Ніссан Моїсеєв. Дана компанія – єдиний контрактодержатель поставок в Україну дизельного палива по нефтепродуктопроводу.

Активісти припускають, що Моїсеєв і Медведчук можуть контролювати не менше чверті ринку, враховуючи, що, як мінімум, 25% палива надходить в Україну по трубі. Вони підкреслюють, що постраждали не тільки конкуренти-імпортери, але і держава, адже на даний момент фіскальні органи не в змозі контролювати поставки по трубопроводу.

Рух "Визволення" у своєму зверненні до керівників ДФС і Антикорупційного бюро вимагає вжити заходів щодо запобігання контрабанди палива, почати розслідування проти організаторів "схеми", а також повернути трубу в держвласність України, покаравши причетних до її приватизації структурами Медведчука.