ua en ru

Канадський авіавиробник Bombardier має намір адаптувати свої лайнери для військових потреб

Канадська Bombardier, що випускає бізнес-джети для топ-менеджерів великих компаній, вирішила заробити на скорочення оборонних витрат по всьому світу.

Авіавиробник має намір переробляти свої лайнери в спеціалізовані літаки для військових потреб - протичовнові, розвідувальні та рятувальні. Компанія розраховує, що військові будуть не проти заощадити, купуючи вже готові до польотів літаки, а не розробляючи власні з нуля.

Ідея переробки своїх цивільних лайнерів в літаки, які підходять для військових потреб, народилася у Bombardier на тлі першого з 1998 року зниження військових витрат у світі. У минулому році показник знизився на 0,5%, до 1,75 трлн дол., свідчать дані стокгольмського інституту SIPRI.

"Кожен уряд зараз усвідомлює, що їм треба поміняти підхід до своїх витрат. Є набирає обертів тенденція до пошуку готової продукції, вже сертифікованої для комерційних польотів", - заявив Bloomberg віце-президент Бен Боем, що відповідає за спеціалізовані літаки компанії.

Зараз на воєнізовані літаки приходиться тільки 1-2% усієї виручки аерокосмічного підрозділу Bombardier, що склала в минулому році 8,6 млрд дол. Наприклад, зараз компанія продає американського оборонного концерну Raytheon свою модель Global 5000, яку та переробляє в літак-носій РЛС для британських ВПС, а турбогвинтові моделі Bombardier використовуються берегової охорони Японії та Швеції. Компанія має намір запропонувати військовим перероблене сімейство Challenger для проведення пошуково-рятувальних операцій. Його молодшого брата Learjet авіавиробник має намір перетворити в літак-радиоперехватчик, а турбогвинтові Q400 можуть бути задіяні в патрулюванні прибережних зон.

Бен Боем, який сам у минулому служив у канадських ВПС, розраховує, що з часом продажу спеціалізованих літаків військовим і рятувальникам можуть зрости до 20% всієї аерокосмічної виручки Bombardier. Сприяти цьому буде ціна: протичовновий літак P-8 Poseidon на базі цивільного Boeing 737 обходиться американському ВМФ в 75-90 млн дол. Аналогічний літак на базі Bombardier Global 5000 коштуватиме вдвічі менше - 49 млн дол. Крім того, Bombardier намагається залучити клієнтів, обіцяючи їм економію від використання своїй розвиненій сервісній мережі по всьому світу.