Якість перевезень УЗ погіршилася, компанії терміново потрібна реформа, - аграрії
"Укрзалізницю" терміново необхідно реформувати, щоб вирішити масу хронічних проблем і поліпшити якість надаваних компанією послуг.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на заяву президента Української зернової асоціації Миколи Горбачова.
"У цьому році ми плануємо експортувати близько 70 млн тонн зернових і олійних, з яких 60% - 65% повинна перевезти залізниця. На нашу думку, залізниця не впорається з таким обсягом через дефіцит локомотивів в першу чергу", - розповів Горбачов.
На його думку, вирішити проблему нестачі локомотивів може тільки поява приватних компаній на залізниці і модернізація перевезень шляхом державно-приватного партнерства.
"4 роки тому, коли виникла проблема дефіциту, приватники купили вагони. А тепер нас не пускають на шляху, для того щоб ми використовували свої локомотиви. Я вважаю єдиним виходом державно-приватне партнерство. Воно дозволить бізнесу увійти на залізницю зі своїми локомотивами, і ми будемо перевозити все, що нам необхідно", - пояснив Горбачов.
За його словами, нинішній менеджмент УЗ неефективний, і систему управління УЗ необхідно кардинально міняти, розділивши компанію на окремі види бізнесу.
"Скільки ми побачили за останні 5 років керівників в "Укрзалізниці"? А як змінився весь штат? Це одне з найбільш, напевно, великих підприємств в Україні, де 250 тис. Чоловік працює, а управління неефективне взагалі. Єдиний нормальний спосіб - це запросити туди в частку приватників, продати частину "Укрзалізниці", корпоратизувати її, і в цьому випадку запросити дійсно професійних менеджерів, а не людей, які будуть лише відстежувати політичні потреби", - підсумував Горбачов.
Раніше гендиректор Федерації роботодавців і транспорту України Володимир Гусак заявив, що керівництву "Укрзалізниці" слід думати про закупівлю локомотивів, яких катастрофічно не вистачає, а не про покупку нових вагонів.
У той же час екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що влада повинна вирішити проблему відсутності професійного менеджменту в "Укрзалізниці" і подолати там корупцію, а не в черговий раз намагатися вирішити проблеми компанії шляхом підвищення тарифів на вантажні перевезення.