ua en ru

Міністр інфраструктури виведе в лідери МП "Южний" в конкуренції з портами РФ, - Лагоша

Міністр інфраструктури виведе в лідери МП "Южний" в конкуренції з портами РФ, - Лагоша Фото: Олександр Лагоша (джерело фото - видання "Лівий берег")

ДП МТП "Южний" очолить конкуренцію між чорноморськими портами Тамань, Новоросійськ завдяки завершенню проекту днопоглиблення та партнерства з вантажовласником. Таку думку висловив діючий директор порту Олександр Лагоша в інтерв'ю виданню "Лівий берег".

"В російському порту Тамань, конкурента Південного, розпочато будівництво терміналу для сипучих вантажів потужністю 35 млн тонн з глибинами, що дозволяють вантажити судна дедвейтом 200 тис. тонн", - розповів він.

Зазначимо, сьогодні порт Південний вже в числі найбільш глибоководних портів Чорного моря, але, на переконання експертів, щоб очолити конкуренцію необхідно проект днопоглиблення, розпочатий ще в 2012 р., довести до глибини 21 м. На сьогодні готовність 70%. Осадка суден досягла 18,5 метрів. Це вже дає можливість максимально завантажувати судна типу "capsize" біля причальної стінки.

Лагоша запевняє, що в найближчих планах АМПУ завершення цього проекту, що дозволить, як і планувалося, вантажити судна дедвейтом 260 тисяч тонн. Якщо не буде 21 м глибини, то українській економіці буде важко конкурувати на світових ринках, вважає директор порту.

Крім того, він упевнений, що майбутнє українських портів у державно-приватному партнерстві стивідорів і вантажовласників: "Всі успішні спеціалізовані термінали, забезпечені завантаженням, створені в результаті реалізації спільних проектів стивідорів і вантажовласників, незалежно від виду вантажу - то це вугілля або руда, зерно або рослинне масло, не кажучи вже про контейнерні термінали. Якщо хтось думає, що стивідор може самостійно забезпечити свій термінал гарантованими обсягами вантажів, то робить стратегічну помилку - будь-який термінал або транспортний засіб потребує постійного і максимального завантаження, а в умовах високої конкуренції портових потужностей забезпечити його може тільки власник вантажу".

"Добре, що в міністерство прийшли прогресивні люди, вони говорять з міжнародними консультантами на одній мові і залучають їх до підготовки концесійних проектів і законодавчих актів для їх реалізації. Сьогодні відпрацьовуються варіанти концесій Херсонського морського торговельного порту, морського торговельного порту "Октябрськ", – говорить директор порту.

На його думку, "Южний" не буде винятком: "Тим більше, що ми цей шлях з міжнародними консультантами пройшли раніше. В силу ряду причин цього не сталося, в тому числі через побоювання, що це прихована приватизація. Знадобилося чотири роки, щоб концесія як форма державно-приватного партнерства знову стала прийнятною для держави".