ua en ru

Кабмін затвердив порядок використання коштів для розвитку мінерально-сировинної бази

Кабінет міністрів України затвердив порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку мінерально-сировинної бази, в тому числі проведення робіт з буріння артезіанських свердловин, та внесення змін до порядку проведення геологорозвідувальних робіт за рахунок коштів державного бюджету. Відповідна постанова від 28 лютого 2011 р. № 301 опублікована в газеті "Урядовий кур'єр".
Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Розвиток мінерально-сировинної бази, в тому числі буріння артезіанських
свердловин" для виконання державного замовлення з геологічного вивчення надр і забезпечення приросту запасів корисних копалин.
Головним розпорядником бюджетних коштів є Міністерство екології та природних ресурсів. Розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Державна служба геології та надр.
Бюджетні кошти спрямовуються на:
- геологічне вивчення надр та проведення інших робіт, пов'язаних з геологічною зйомкою та іншими видами картування, вивченням сейсмоактивних регіонів і прогнозуванням землетрусів, підготовкою до видання карт геологічного і спеціального призначення та їх виданням, проведенням моніторингу геологічного середовища і мінерально-сировинної бази;
- проведення пошукових і розвідувальних робіт (крім дорозвідки та експлуатаційної розвідки) на нафту і газ, інші паливноенергетичні ресурси;
- на металічні корисні копалини та неметалічні корисні копалини;
- буріння артезіанських свердловин;
- складення та ведення кадастру родовищ і проявів корисних копалин, балансів запасів корисних копалин, проведення науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт, спрямованих на забезпечення ефективного геологічного вивчення надр, створення і супроводження функціонування банків даних геологічної інформації;
- проведення безперервних або періодичних спостережень (моніторингу) та визначення параметрів фізичних і геохімічних полів, інших параметрів геологічного середовища, підземних вод, ґрунтів, ландшафтів, екзогенних та ендогенних геологічних процесів;
- вивчення, прогнозування зміни стану та оцінку експлуатаційних запасів і прогнозних ресурсів підземних вод та їх переоцінку;
- збір матеріалів та оцінку результатів діяльності користувачів надр, необхідних для здійснення контролю за виконанням умов спеціального дозволу на користування надрами або угоди про умови користування надрами.
Виконавцями геологорозвідувальних робіт за бюджетною програмою є спеціалізовані підприємства усіх форм власності.
В тому числі, внесені зміни до порядку проведення геологорозвідувальних робіт за рахунок коштів державного бюджету передбачають оплату виконаних геологорозвідувальних робіт розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня згідно з договорами, укладеними з виконавцями робіт, за фактично проведені роботи. Для оплати робіт їх виконавці подають розпоряднику бюджетних коштів нижчого рівня за встановленою ним формою зведені реєстри проведених робіт за місяць у вартісному виразі. За результатами проведення геологорозвідувальних робіт їх виконавці щокварталу з наростаючим підсумком складають інформаційний звіт за встановленою розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня формою, який передається йому до 10 числа наступного після звітного кварталу місяця. Розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня подає щокварталу до 20 числа місяця, що настає за звітним періодом, зведену інформацію Міністерству екології та природних ресурсів і Міністерству фінансів.