ua en ru

Кабмін пропонує ВР дозволити РФ та Словаччині перевозити ядерні матеріали територією України (доповнення)

У Верховній Раді України (ВР) зареєстрований урядовий законопроект, що має дозволити перевезення ядерних матеріалів між Російською Федерацією та Словаччиною по території України. Відповідний проект закону "Про ратифікацію угоди між Кабінетом міністрів України, урядом Російської Федерації та урядом Словацької Республіки про перевезення ядерних матеріалів між Російською Федерацією і Словацькою Республікою через територію України" зареєстрований під № 0205 від 11.03.2011 р.

Дану угоду підписано сторонами 21 жовтня 2010 р. в м. Братиславі.

Угода укладається терміном на 10 років. У подальшому її дія автоматично подовжується на наступні 10-річні періоди, якщо жодна із сторін не повідомить дипломатичними каналами депозитарію не менше ніж за 12 місяців до завершення чергового періоду дії цієї угоди, про свій намір припинити її дію.

Основні положення документу:

- сторони забезпечують конфіденційність інформації про перевезення спеціальних вантажів та вживають заходи, що виключають її розголошення;
- перевезення спеціальних вантажів здійснюється залізничним транспортом, в прямому сполученні без перевантаження;

- порядок оформлення дозвільних документів на транзит транспорту зі спеціальними вантажами через територію України регулюється законодавством України;

- сторони забезпечують безпеку перебування на території своєї держави варт (охорони) держав інших сторін, що здійснюють охорону транспорту зі спеціальними вантажами, їх розміщення, безперешкодне повернення з наявним озброєнням та спорядженням, використання вартами (охороною) каналів зв'язку, а також на прохання інших сторін, здійснюють матеріально-побутове забезпечення і медичне обслуговування особового складу варт (охорони). Витрати, пов'язані із забезпеченням життєдіяльності особового складу варт (охорони) та персоналу супроводу спеціальних вантажів несе сторона, від якої вони відряджені;

- відповідальність за втрату спеціальних вантажів (їх частин) несе сторона, під юрисдикцією держави якої знаходиться варта (охорона), що здійснювала охорону транспорту зі спеціальними вантажами на момент їх втрати, а в тих випадках, коли спеціальні вантажі транспортувалися без охорони, - сторона, на території держави якої сталася втрата.

Відзначимо, цей урядовий законопроект був зареєстрований у парламенті 11 березня 2011 р. без пояснювальної записки і оригіналу угоди.