ua en ru

Кабінет міністрів вирішив передати українські авіапідприємства в приватну власність, - "Комерсант-Україна".

Кабінет міністрів вирішив передати українські авіапідприємства в приватну власність. Це передбачено в схваленій 27 грудня 2008 р. "Стратегії розвитку вітчизняної авіаційної промисловості до 2020 г.", - передає "Комерсант-Україна". Згідно з документом, протягом двох років авіапідприємства повинні бути акціоновані із збереженням всіх акцій в держвласності. А до 2015 р. вони будуть передані приватним інвесторам "з урахуванням особливостей підприємств і збереженням державного впливу на ухвалення стратегічних рішень". Стратегія була розроблена за рішенням Ради нацбезпеки і оборони від 30 травня 2008 р., в якому йдеться, що за роки незалежності в Україні не змогли налагодити серійне виробництво жодної моделі літака, а підприємства накопичували борги із зарплати і порушували терміни постачань літаків. Робота найбільшого авіапідприємства держконцерна "Авіація України" була визнана неефективною, і в листопаді минулого року він був реформований. У тому, що приватизація авіагалузі - необхідна умова її успішної діяльності, упевнений голова ради директорів "Мотор Січі" В'ячеслав Богуслаєв. "Для серійного випуску конкурентоздатних літаків потрібно 1,5 млрд грн на рік. У порівнянні з ВВП країни це крапля в морі, але і цього галузь ніколи не отримувала", - заявив він. У рішенні РНБО наголошується, що потреби українського авіакомплексу з 2002 р. задовольнялися лише на 19,8%. Але в тому, що реформувати галузь до 2015 р. вдасться, експерти сумніваються. "Декілька підприємств знаходяться в списку об'єктів, що не підлягають приватизації. На узгодження формальностей можуть піти роки", - вважає В.Богуслаєв. Потенційними покупцями українських авіапідприємств є російська Об'єднана авіабудівна корпорація (ОАК) і китайська Aviation Industry Corporation of China (AVIC).