У сучасному світі майже кожен день є свого роду грою. Ми граємо завжди, як говориться в прислів'ї: «що наше життя - гра». Але можна не сприймати значення даної прислів'я буквально, а віднести її зміст до популярним у всьому світі комп'ютерних ігор. Кожній людині подобаються певні ігри. Але останнім часом стало дуже популярним створювати ігри за мотивами написаних раніше книг.
Саме до таких ігор належить гра Metro 2033, яка за дуже короткий проміжок часу стала дуже популярною серед гравців зі всього світу. Секретами популярності, а також особливостями та недоліками даної гри цікавилися аналітики розділу «hi-tech» журналу «Біржовий лідер».
Уявлення про гру Metro 2033
Сюжетна лінія Метро 2033 заснована на сюжеті однойменного роману Дмитра Глухівського. Всі ігрові дії відбуваються в місцях, які описані в книзі, а головним героєм також є хлопець Артем. Однак твір комп'ютерної індустрії на відміну від свого поліграфічного джерела оснащене альтернативної кінцівкою, тобто гра може мати зовсім різне закінчення в залежності від прийнятих раніше рішень.
Метро 2033 - гра, створена в жанрі Survival horror - шутера від першої особи. Розробником знаменитої гри є компанія з України Games, в якій більшість працівників - колишні співробітники GSC Game World. 22 жовтня 2009 року відома компанія THQ зробила офіційну заяву про те, що вона буде займатися видавництвом гри Метро 2033.
Гра кілька разів змінювала свою назву, так, наприклад, у перших відеороликах 2009 року гра згадується під назвою Fear The Future (страх прийдешнього), а до офіційного релізу називалася The Last Refuge, але в останній момент розробники вирішили взяти назву однойменного роману.
Основна сюжетна лінія розгортається в пост-апокаліптичній столиці Росії, дія більшою мірою відбувається в московському метро, починаючи зі станції, на якій народився Артем, але головному героєві періодично доводиться вибиратися на поверхню зруйнованого міста, для виконання певних завдань і пошуках якихось цінних речей. Ігрові локації відображають всю похмуру і жахливу атмосферу тунелів метрополітену, тільки зроблена вона ще страшнішою і зловісною, ніж в реальному світі. Зрідка гравець може чути всякі спалаху і шуми, які в деяких випадках можуть стати не провісниками біди, а дуже добре допомогти геймеру знайти вірну дорогу в темряві. Однак, при попаданні на поверхню, гравця чекає набагато більша небезпека: на поверхні поширюється радіація, а також щоб вижити персонажеві доводиться більшу частину часу ходити в протигазі через отруєного повітря. Небезпеку несе в собі вода, найменший дотик до якої може призвести до смерті.
Найчастіше ігрові локації дуже заплутані, а у грі відсутній будь-який варіант карти, так що герою доводиться орієнтуватися тільки за допомогою компаса. У гру включено шкала здоров'я ігрового персонажа, а стан здоров'я можна дізнатися, тільки слухаючи биття серця Артема, а також за кількістю розбризканої по екрану крові, що є показником серйозності поранення. Але розробники не включили в ігровий процес екранні індикатори, які показують наскільки зношені фільтри для протигазу. Але зате, гравець може стежити за ступенем зношеності фільтра, дивлячись на наручний годинник з трьома відсіками. Також гравцеві періодично слід змінювати і сам протигаз, який буде попереджати гравця про стан непридатності у вигляді тріщин на склі.
Ще одним важливим ігровим моментом є здатність керування власним спорядженням. Для автомата Калашникова у грі існують 2 види патронів: довоєнні обойми з золотими патронами, які є ігровий валютою в грі; звичайні бойові патрони.
«Золоті» патрони краще витрачати економно, так як вони існують у дуже обмежених кількостях.
Гра має альтернативне закінчення, що порадувало багатьох гравців. Спочатку сюжет закінчувався тим, що Артем чекав вказівки і знищував «чорних», тепер у геймерів є вибір: убивати чи пошанувати і вивести систему відеоспостереження з ладу.