Гендиректор китайської HKND Ван Цзін курируватиме будівництво трансокеанського судноплавного каналу в Нікарагуа
Гендиректор китайської компанії HK Nicaragua Canal Development Investment (HKND) Ван Цзін курируватиме будівництво трансокеанського судноплавного каналу в Нікарагуа. Про це повідомляє "РБК daily".
Про Ван Цзіня мало хто чув аж до підписання 14 червня Президентом Нікарагуа Даніелем Ортегою угоди про будівництво каналу між Тихим і Атлантичним океанами. Глава HKND входить до ради директорів понад 20 підприємств, і багато нікарагуанців бояться, що уряд в'язався в угоду з підставним інвестором, який просто перепродасть право користування каналом.
За словами Цзіна, він вивчав традиційну китайську медицину в одному з пекінських університетів. Свій базовий капітал він заробив, інвестуючи у видобуток золота, залізної руди і дорогоцінного каміння в країнах ПСА, зокрема в Камбоджі й Таїланді. Проте основу його статку, який Bloomberg оцінює в 1,1 млрд дол., становить телекомунікаційний бізнес. Цзін є головою і мажоритарним акціонером (37%) Xinwei Telecom Technology (капіталізація компанії складає близько 2,95 млрд дол.). У 2009 р. він викупив частку збитковою Xinwei у державної компанії Datang. Однак при Цзіні компанія зробила наголос на розвитку бездротових телефонних технологій і в 2012 р. отримала 325,5 млн дол. прибутку.
Компанія HKND була зареєстрована на Кайманових островах всього за місяць, а її сайт заробив всього за кілька днів до підписання угоди з Нікарагуа. "З чим пов'язаний вибір Ван Цзина? У нього немає досвіду в будівництві каналів або хоча б великих інфраструктурних проектів", - дивується керівник дослідницької компанії Inter-American Dialogue Маргарет Майерс.
Аналітики вважають, що секрет, можливо, криється в зв'язках Ван Цзіна з Комуністичною партією Китаю (КПК). Однак Цзін заперечує, що за ним стоять впливові партійні боси. "Людям здається, що такий масштабний проект має бути зав'язаний на політиці. Але це не так. Це просто бізнес. Зрештою, я навіть не член КПК", - заявив мільярдер The Financial Times.
Офіційно китайська влада ніяк не коментували проект будівництва Нікарагуанського каналу, хоча КНР потенційно буде серед найбільших його клієнтів. "На даний момент Китай є другим за величиною користувачем Панамського каналу, розширення якого пов'язане саме із збільшенням торгівлі між Азією і Західним півкулею. Крім того, Китай більше інших країн інвестує до Латинської Америки і є найбільшим торговим партнером регіону", - цитує Deutsche Welle главу Інституту дослідження Латинської Америки при Католицькому університеті в Айхштетт-Інгольштадті Карла Дітера Хоффмана.
Згідно з планом, будівництво каналу буде повністю сплачено приватними інвесторами. "HKND - приватна компанія. Наша штаб-квартира знаходиться в Гонконгу, звідки нам легше позичати гроші з Парижа, Нью-Йорка і Лондона. Але урядової участі в цьому будівництві не буде - ні китайського, ні якого б то не було ще. Як тільки влади увійдуть до цього проекту, приватні інвестори відразу улетучатся ", - розповів The Nicaragua Dispatch прес-секретар HKND Рональд Маклін-Абароа. За його словами, проект поки повністю фінансується Ван Цзінь, який "вже вклав у нього десятки мільйонів доларів".
За підрахунками FT, тільки дослідження доцільності проекту обійдеться в 900 млн дол Воно буде закінчено в 2014 р. Представник HKND вважає, що недоліку в інвесторах не буде: "Зараз у Китаї є сотні мільярдерів. Тому в цій частині світу на даному етапі проекту отримати гроші простіше, ніж у Європі чи США". Маклін-Абароа також не виключає, що HKND, яка поки повністю контролюється Ван Цзінь, стане публічною компанією: "Я знаю, що Ван планує провести IPO своєї телефонної компанії (Xinwei), так що, можливо, він захоче зробити те ж саме і в відношенні Нікарагуанського каналу".
Сам Ван має намір залишити собі як мінімум 5% HKND, при цьому беручи участь в операційній діяльності. Поки в списку потенційних партнерів значиться тільки China Railway Construction, проте їх число збільшиться, з урахуванням того що HKND отримала право не тільки на проведення каналу, а й на будівництво нафтопроводу, двох портів, залізниці і двох аеропортів.
Однак існують і сумніви в рентабельності каналу, так як щорічний прибуток Панамського каналу становить лише 1 млрд дол При цьому останній завершує свою модернізацію, яка збільшить його пропускну здатність у два рази. Проте Ван підкреслює, що Нікарагуанський канал зможе пропускати судна вантажопідйомністю 400 т, тоді як через Панамський навіть після модернізації зможуть проходити танкери вантажопідйомністю до 150 тис. т. Ван розраховує побудувати дублер за шість років, при цьому, як тільки той запрацює на повну міць, його річна виручка складе 5,5 млрд дол.