ua en ru

Філатов і Корбан вимагають 10% від вартості тендеру на добудову метро в Дніпропетровську, - політолог

Будівництво Дніпропетровського метрополітену, яке повинно було відновитися на початку 2014 року, і під який був виділений кредит європейськими банками, досі не відновлено, тому що Борис Філатов і Геннадій Корбан вимагають 10% від кредиту. Про це в ефірі телеканалу "Інтер" заявив політолог Віктор Пащенко.

"Перший етап тендеру на добудову метро в Дніпропетровську вже пройшов, були визначені 16 компаній з десяти країн світу. Наступний етап - вибір переможця на підставі запропонованої претендентами вартості робіт, і він повинен був бути проведений на початку 2014 року. Але тендер був зупинений", - заявив він.

Як зазначає експерт, причина зупинки тендеру до банальності проста. Як конфіденційно кажуть учасники тендеру, один з колишніх керівників області, який продовжує контролювати міськраду, вимагає 10% від вартості тендеру.

"А простіше кажучи, "відкат" з європейських грошей. Тобто ціна питання в 35 млн євро. І поки ці гроші не будуть передані, тендер проводитися не буде", - говорить експерт.

За словами Пащенка, новою владою Дніпропетровської області добудова метрополітену була повністю зупинена. Зокрема, за його словами, не були завершені процедури передачі метро з державної власності в комунальну власність міста, що є вимогою ЄБРР, а облдержадміністрація не передала проектну документацію в Кабмін.

"Внаслідок цього зараз, найімовірніше, доведеться міняти вже застарілу техдокументацію, все перераховувати і переробляти, а це може зайняти ще рік", - зазначив Пащенко.

"Жадібність Філатова і Корбана може призвести до того, що європейці просто відкличуть кредит! Про яку повагу від Європи можна буде після цього говорити. І це ще не все: через їхні дії місто втрачає щодня величезні гроші - відсотки за резервування кредиту. Заморожування будівництва метро коштує бюджету Дніпропетровська 2,7 тисячі євро щодня", - зазначає політолог.

За словами Пащенка, уповільнення з будівництвом метрополітену - це загроза безпеки міста, оскільки тунелі можуть рано чи пізно провалитися і "тягнути" за собою весь центр міста.

"Також кліті для спуску робітників на даний момент визнані аварійними. Грошей на їх заміну немає. Нарешті, метробудівці забезпечені заробітною платою лише до серпня включно, далі ні одним з бюджетів виплата їм зарплат не передбачена. І багато змушені шукати іншу роботу змушені просто їхати, і багато з них в Росію. Ось ціна жадібності та безвідповідальності", - резюмує експерт.

Дніпропетровське метро є найкоротшим в Європі. Його будівництво було почате ще в 1982 році, а відкрити перші шість станцій від "Комунарівської" до "Вокзальної", вдалося лише в 1995 році. Після цього дніпропетровський метробуд простояв 15 років. У 2010 році під керівництвом Олександра Вілкула будівництво метро було відновлено.