ua en ru

Євросоюз вимагає консультацій з Росією в рамках СОТ через мита на автомобілі

Євросоюз вимагає консультацій з Росією в рамках Світової організації торгівлі (СОТ) через антидемпінгові мита на легкі комерційні автомобілі (LCV), вироблені в Німеччині та Італії.

Євросоюз вимагає консультацій з Росією в рамках Світової організації торгівлі (СОТ) через антидемпінгові мита на легкі комерційні автомобілі (LCV), вироблені в Німеччині та Італії. Про це йдеться в поширеному 21 травня повідомленні представництва ЄС при СОТ.

Брюссель вважає, що мита суперечать нормам СОТ. ЄС сподівається, що консультації дозволять сторонам виробити рішення проблеми. В іншому випадку через 60 днів Євросоюз попросить СОТ створити комісію для врегулювання ситуації.

Зараз імпорт легкого комерційного автотранспорту обкладається збором від 23% до 29,6%. За оцінкою ЄС, в 2012 р. обсяг імпорту LCV в Росію склав 100 млн євро, однак потім він почав зменшуватись із-за введеного Москвою утилізаційного збору.

Євросоюз влітку 2013 р. вже ініціював розгляд проти Росії в рамках СОТ у зв'язку з утилізаційним збором. Брюссель вважає вимоги російської сторони до власників імпортних автомобілів про сплату збору є неправомірним, так як це побічно допомагає місцевим автовиробникам.

Держдума поширила утилізаційний збір на російських автовиробників в середині жовтня. Документ був підписаний президентом Володимиром Путіним в кінці того ж місяця.

Навесні 2014 р. Євросоюз зажадав консультацій в СОТ у зв'язку із забороною на постачання свинини з Європи. Росія стверджувала, що імпортування цього м'яса був припинений за епізоотії африканської чуми свиней. Таким чином, всього Євросоюз подав проти Росії три скарги до СОТ.

У свою чергу Росія має намір оскаржити в СОТ "Третій енергопакет" ЄС, який забороняє власникам трубопроводів займатися безпосередньою видобутком газу. Москва вважає, що в даному випадку мова йде про дискримінацію.