Євросоюз сьогодні направив запит до Світової організації торгівлі (СОТ) про скликання колегії з вирішення спорів, яка повинна винести вердикт про законність так званого утилізаційного збору на імпортні автомобілі в РФ. Це наступний крок в рамках формальної процедури вирішення спору в СОТ, зроблений після проведення формальних консультацій з РФ в липні 2013 р.
Євросоюз сьогодні направив запит до Світової організації торгівлі (СОТ) про скликання колегії з вирішення спорів, яка повинна винести вердикт про законність так званого утилізаційного збору на імпортні автомобілі в РФ. Це наступний крок в рамках формальної процедури вирішення спору в СОТ, зроблений після проведення формальних консультацій з РФ в липні 2013 р., говориться в повідомленні Єврокомісії.
"Ми використали всі можливі шляхи знаходження взаємоприйнятного рішення з Росією. Оскільки утилізаційний збір продовжує серйозно перешкоджати експорту автомобілів з Європи, у нас не залишається іншого вибору, окрім як звернутися до СОТ з метою забезпечити виконання Росією своїх міжнародних зобов'язань", - пояснив комісар ЄС з торгівлі Карел де Гюхт (на фото).
На початку липня Євросоюз (ЄС) офіційно ініціював розгляд у СОТ з питання утилізаційного збору на імпортні автомобілі в РФ. ЄС неодноразово піднімав це питання у двосторонніх переговорах з Москвою, однак це не призвело до якихось конкретних рішень.
"Утилізаційний збір несумісний з базовим правилом СОТ, що забороняє дискримінацію імпортних товарів", - заявив де Гюхт, додавши, що ЄС очікує від Росії участі в консультаціях в рамках СОТ з метою без зволікань знайти рішення проблеми.
Міністерство економічного розвитку (МЕР) РФ вважає "несподіваним і нез'ясовним" запит Євросоюзу (ЄС) у СОТ про скликання колегії по вирішенню суперечок, яка повинна буде винести вердикт про законність "утилізаційного збору" на імпортні автомобілі в РФ. Про це заявив директор департаменту торгових переговорів МЕР РФ Максим Медведков.
Раніше Єврокомісія неодноразово критикувала Росію за торговий протекціонізм, нібито йде врозріз з російськими зобов'язаннями в рамках СОТ.
Відзначимо, що в травні 2013 р. уряд РФ вніс у Держдуму законопроект, що поширює утилізаційний збір на російський автопром. Проект закону передбачає скасування діючих правил, які дозволяють не платити утилізаційний збір російським виробникам автотранспорту, який прийняв добровільні гарантійні зобов'язання з утилізації випускаються ними машин.