ua en ru

Експерти: підвищення залізничних тарифів на вантажоперевезення призведе до зупинки виробництва і безробіття

Заплановане "Укрзалізницею" 15-відсоткове підвищення залізничних тарифів на вантажні перевезення призведе до зупинок металургійного і гірничо-рудного виробництва і, як наслідок, викличе сплеск безробіття. Таку думку висловили виробники та профільні експерти у недільному випуску програми "Події тижня" на телеканалі "Україна".

"Сьогодні в світі виробляється близько 800 мільйонів тонн надлишкової сталі. Якщо говорити про ринок України, то тільки за минулий рік виробництво сталі впало на 16%", - сказав генеральний директор Маріупольського металургійного комбінату ім. Ілліча Юрій Зінченко.

На його думку, ще більше скорочення обсягів виробництва може призвести до зупинки підприємств.

До того ж, Україна втратить ринки збуту, вважає генеральний директор Центрального ГЗК Дмитро Шевчик.

"На тлі собівартості продукції, виробленої на наших ГЗК, будь-яке підвищення залізничних тарифів автоматично зробить Україну неконкурентоспроможною на світовому ринку", - зазначив він.

За словами голови комітету Верховної Ради України з питань промислової політики і підприємництва Віктора Галасюка, рівень тарифу має бути оптимальним для промисловості та економіки, а не для самого перевізника.

Крім того, виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера Олег Устенко вважає, що якщо зараз різко підняти тарифи "Укрзалізниці", збільшиться собівартість не тільки металургів і гірників, але і всіх, хто користується послугами залізниць.

Як зазначили експерти, якщо підприємства почнуть згортати виробництво, не уникнути і сплеску безробіття - у гірничо-металургійному комплексі задіяно близько 300 тисяч працівників, а ще майже мільйон чоловік працює в суміжних галузях.

На думку експертів, "монополіст лукавить, кажучи, що перевозить промислові вантажі собі в збиток". Так, за їхніми даними, за перше півріччя 2015 року "Укрзалізниця" заробила на вантажоперевезеннях майже 13 мільярдів гривень. Крім того, частина доходів держмонополіст отримує у валюті, що дозволяє компенсувати зростання витрат за перевезення без підвищення тарифів.

Нагадаємо, "Укрзалізниця" заявила про плани в цьому році підвищити залізничні тарифи на вантажні перевезення на 15%. За даними ЗМІ, за останні три роки тарифи вже підвищувалися п'ять разів.