Експерт: жоден митник на кордоні не хоче оформляти легальний вантаж
Жоден митник на кордоні не хоче оформляти легальний вантаж. Таку думку висловила голова ГО "Митний контроль" Інна Біленко в інтерв'ю українським ЗМІ.
За її словами, контрабанда - це крапля в морі потоків вантажів через кордон.
"Контрабанда - це від сили 5% вантажів. Є ще близько 10% "сірих" вантажів. А решта, основна маса - це все легальний товар. І тут якраз найбільше корупції, вона набуває масового характеру. Саме в цьому легальному секторі викручуються руки чесним підприємцям, і на них заробляються найбільші нелегальні доходи ", - зазначила Біленко.
Експерт заявила, що митники саботують розвантаження легальних вантажів на кордоні, адже це не дає прибутку, і відправляють їх на платні внутрішні термінали.
"Є вантажний митний перехід на кордоні, там сидять митники, і вони сидять з однією метою - пропускати контрабанду або "сірий" вантаж. У них немає ні бажання, ні знань оформляти легальні вантажі. Люди працюють там по 20 років, але якщо йому дати оформити документ - він не зможе цього зробити, він уміє тільки брати хабар. За що вони беруть хабарі? За те, що вони не будуть відкривати машину і дивитися, що там. Є три варіанти: перший, найбільш "чорний" - машина з документами порожня, а вона насправді завантажена невідомо чим, другий, "сірий" - за документами на 50% - правда, але на 50% щось інше, і третій варіант - легальний вантаж. Цей останній варіант митника на кордоні не цікавить. Таку машину митник швидко проганяє на внутрішню митницю ", - розповіла Біленко.
Лідер "Митного контролю" додала, що за законом митник повинен оформляти товар на кордоні, але по факту, якщо будеш наполягати на розмитненні без заїзду на внутрішню митницю, вийде собі дорожче.
"Якщо ти приїжджаєш на митницю і кажеш" у мене все легально - розмитніть мені", в принципі митник не має права відмовити, але ... завжди знайдеться привід відмовити. Наприклад, пишеться документ, що у них немає зони прибуття. І все. Прошу на внутрішній термінал. Можна скандалити, подавати до суду - але це час, вантаж не може стояти довго", - говорить експерт.