ua en ru

ЄК пригрозила штрафами чотирьом країнам ЄС за сепаратні угоди з РФ про прольоти над Сибіром

Комісар Європейського Союзу (ЄС) з питань транспорту Сийм Каллас у четвер, 28 жовтня, починає штрафні процедури проти Австрії, Німеччини, Франції та Фінляндії за сепаратні угоди з Росією щодо права прольоту їх літаків над Сибіром, повідомляє Deutsche Welle.

На думку Єврокомісії, якщо яка-небудь з країн ЄС укладає з Росією договір про право посадки або прольоту над її територією, то ця угода має автоматично поширюватися і на авіакомпанії всіх інших країн Євросоюзу. Однак у випадку договорів між Росією і чотирма західноєвропейськими країнами це зовсім не так.

У результаті у Євросоюзу виникають серйозні практичні проблеми. Наприклад, якщо яка-небудь авіакомпанія, вже уклала договір з Росією, переходить під контроль авіакомпанії з іншої держави ЄС, то вона ризикує втратити свої права. Так вже було у випадку з австрійською AUA: коли цю компанію поглинув німецький концерн Lufthansa, Росія відмовилася розглядати її як австрійську авіалінію. У результаті всі права AUA на посадку і проліт над російською територією з великими труднощами довелося обумовлювати знову, нагадує в своєму інтернет-виданні австрійська газета Die Presse.

Єврокомісія також не задоволена тим, що авіакомпанії чотирьох європейських країн повинні сплачувати Росії роялті - платежі за безпосадочний переліт над її територією до країн Азії. Завдяки цьому російський "Аерофлот" щорічно отримує 420 млн дол.

Комісія ЄС підкреслює, що це є порушенням діючих у Євросоюзі правил конкуренції, згідно з якими "авіакомпанії не повинні бути змушені складати до укладання договорів з прямими конкурентами", оскільки це призводить до зростання цін і в результаті підриває інтереси клієнта. Як пише видання, така ситуація, власне, вже і склалася: польоти до Азії через територію Росії на Air France, Finnair, Lufthansa і AUA найчастіше значно дорожче рейсів "Аерофлоту" через Москву.

Видання повідомляє, що Росія обіцяла скасувати стягування роялті з 2013 р. ще у 2003 р., коли з ЄС був підписаний попередній протокол про приєднання Росії до Світової організації торгівлі (СОТ). Проте Москва до цих пір так і не представила графіка скасування цих виплат, пов'язуючи це питання зі вступом Росії до СОТ.