ua en ru

"Боти – інструмент досягнення більших результатів з меншими витратами"

"Боти – інструмент досягнення більших результатів з меншими витратами"

Функціонал чат-ботів та сфери їх застосування розширюються з кожним днем, добралися вони і до юридичного ринку. Яким чином бот може замінити живого юриста, наскільки дешевше компанії обійдеться його робота і знадобляться юридичні факультети в майбутньому – розповідає Нестор Дубневич, СЕО Bot.Lawyer, спікер першої в Україні конференції на тему чат-ботів, ChatBot Conference UA.

- Як і для чого використовуються чат-боти в юриспруденції?

- У той час, як юристи йдуть у відпустку, хворіють, звільняються, а кількість юридичної роботи за цей час зростає, саме боти забезпечують клієнтам цілодобовий доступ до юридичних послуг. Крім цього, чат-боти – це потенційні інструменти для швидкого пошуку інформації по реєстрах, підбору регуляторки і перевірки судової практики.

- Як багато юридичних завдань здатний вирішити бот?

- 360 000 годин юристів з червня 2016 - стільки юридичної праці заощадила фінансова компанія JPMorgan, впровадивши роботизовану програму COIN, яка аналізує договору комерційної позики. Сьогодні боти – це ефективні помічники юристів, так як можуть виконувати шаблонні завдання, на які у фахівців у галузі права йшло багато часу.

- В чому полягає головна особливість створення якісного бота-юриста?

- Коли працюєш на "юридичної землі" – кожної професійної фіброю відчуваєш проблеми ефективності у роботі. Вони проявляються як у підготовці юридичних документів, так і в спілкуванні з клієнтами. У таких місцях конвеєр юридичних послуг часто не встигає за динамікою сучасного бізнесу. Юридичний бот повинен вирішувати саме проблему ефективності і часу. В цьому його корисність для юридичного ринку.

- Як багато компаній сьогодні готові застосовувати чат-боти?

- На початку 2017 року Ощадбанк оголосив, що збирається звільнити 3000 юристів, замінивши їх ботами. Наведений вище приклад впровадження бота в банку показав, як за півроку можна заощадити сотні тисяч доларів, автоматизувавши шаблонні процеси в компанії. Бізнес прагнути до ефективності, а боти – хороший інструмент для досягнення більших результатів з меншими витратами.

- Які існують шляхи монетизації чат-ботів в юридичному бізнесі?

- Як більшість моделей технологічного бізнесу, боти-не виняток. Шляхи їх монетизації – це кастомні версії, ліцензія, підписка. У той же час, юридичні компанії, включивши ботів в арсенал своїх робочих інструментів, економлять на рутинній роботі, збільшуючи рентабельність надаваних юридичних послуг.

- Наскільки дешевше обходиться клієнтам консультація в чаті, ніж з "живим" юристом?

- У другій половині 2016 в США 19-річний студент розробив бота, який заощадив американцям $3 млн на оскарження паркувальних штрафів. В цей же час в Інтернеті ми зустрічаємо новини про те, що повернути гроші за спізнився авіарейс, або отримати консультацію по розлученню можна вже без участі юриста. Бот зробить це в чаті месенджера, заповнивши вашими даними необхідні документи і відправивши в релевантні служби. Такі програми істотно підвищують доступ до юридичних послуг, які сьогодні досить дорогі.

Тема вашого виступу на ChatBot Conference UA звучить досить провокаційно: "Боти – вбивці консалтингової професії", чи справді в майбутньому боти зможуть замінити працівників консалтингового бізнесу?

- минулого місяця цього року Біл Гейтс у своєму інтерв'ю висловив думку, що після того, як більшість професій будуть роботизированы, роботів навіть доведеться обкласти податком Але ми впевнені, що вже сьогодні боти – ефективні помічники в юридичному бізнесі, які не бояться багатозадачності, помиляються рідше, ніж юристи, і готові працювати цілодобово.

Нестор Дубневич, СЕО Bot.Lawyer, партнер lexnet.io, юрист компанії JUSCUTUM.