ua en ru

Арабська інвесткомпанія Aabar продає свою частку в німецькому Daimler

Провідний акціонер Daimler - державна інвесткомпанія емірату Абу-Дабі Aabar, що володіє 9% акцій знаменитого німецького автомобілебудівника, прийняла рішення розлучитися зі своєю часткою. За минулі три роки арабський держфонд заробив в якості акціонера Daimler близько 2 млрд євро, але його віра в правильність стратегії концерну зникла.

Про те, що арабський інвестфонд має намір продати свій пакет акцій, наприкінці минулого тижня повідомив журнал Manager-Magazin. Джерела Handelsblatt в ділових колах цю інформацію підтвердили. Один із співрозмовників при цьому відзначив, що "емірат більше не вірить у перспективи Daimler".

Арабський капітал прийшов до Німеччини в той момент, коли Daimler дуже потребував його. Угода супроводжувалася гучними обіцянками. "Ми твердо маємо намір підтримувати автоконцерн", - заявив глава Aabar Хадим аль-Кубаіссі в березні 2009 р. Ці Слова прозвучали відразу після того, як контрольована державою арабська інвесткомпанія вклала в Daimler 2 млрд євро, отримавши 9% акцій і ставши головним акціонером автомобілебудівника зі Штутгарта. На піку фінансової кризи Daimler мав серйозні труднощі зі збутом автомобілів і ліквідністю. Більш того, Хадим аль-Кубаіссі оголосив тоді про свій стратегічний інтерес і запевнив, що держфонд з Абу-Дабі виходить з довгострокової перспективи співпраці.

В кінці минулого тижня, однак, стало ясно, що "довгострокове співробітництво" тривало всього трохи більше трьох років, після чого колишній спаситель вирішив зафіксувати прибуток. Ймовірно, це означає, що Хадим аль-Кубаіссі не сподівається на те, що голова правління Daimler Дітер Цетше зможе, як він зовсім недавно пообіцяв в ході генеральних зборів акціонерів, значно підняти рентабельність і курс акцій концерну.

"Сяйво мерседесівської зірки тьмяніє в тіні могутніх конкурентів", - вважає фондовий менеджер з Union Investment Інго Шпайх. На його думку, лідером преміального сегмента сьогодні є не Daimler, а BMW та Audi. "Саме вони залишили позаду Mercedes-Benz як першопрохідника у сфері інновацій", - підтверджує і фондовий менеджер з Deka Investment Томас Майер.

У будь-якому випадку угода з Daimler виявилася для Хадима аль-Кубаіссі вигідною. У 2009 р. його фонд купував акції автоконцерну за ціною трохи вище 20 євро, а зараз їх вартість зросла майже до 41 євро. Важливо відзначити, що прибуток арабської інвесткомпанії у розмірі близько 2 млрд євро оподаткуванню в Німеччині не підлягає.

Для Дітера Цетше вихід такого акціонера, як держфонд Aabar з Абу-Дабі, - велика втрата. Великим акціонером у Daimler залишається лише емірат Кувейт з пакетом трохи менше 7%.

Між тим, за інформацією Handelsblatt, серед миноритаріїв Daimler зростає невдоволення тим, що за підсумками 2011 р. його показник рентабельності склав всього лише 9%, у той час як Audi і BMW досягли рівня приблизно в 12%.

Нагадаємо, раніше з'явилася інформація, що німецький Deutsche Bank може збільшити частку в Daimler до 17,9%.