Один з небагатьох спільних проектів європейських і російських авіабудівників призупинено. Airbus, EADS, корпорація "Іркут" і Об'єднана авіабудівна корпорація (ОАК) Росії оголосили про майбутнє закриття свого спільного підприємства з конвертації пасажирських літаків А320/А321 у вантажні. Про це пише газета РБК daily.
Причина у високому попиті на пасажирські лайнери, через що їх невигідно переробляти в "вантажні".
Про створення СП Airbus Freighter Conversion (AFC) європейські і російські авіабудівники домовилися ще в 2006 році. У спільному підприємстві планувалося задіяти два виробничі майданчики - в Дрездені й Ульяновську. Вартість конвертації одного лайнера оцінювалася більш ніж в 4 млн дол. Інженерне рішення по конвертації та сертифікації літака повинно було обійтися акціонерам AFC в 60-65 млн дол.
Старт виробництва був запланований на 2012 рік, а до 2016 року СП повинно було вийти на рівень виробництва 26 лайнерів на рік. AFC також довірили маркетинг та продаж конвертованих лайнерів. Компанія навіть встигла підписати твердий контракт на конвертацію 30 лайнерів з лізинговою компанією AerCap.
Однак минулої п'ятниці Airbus, EADS, ОАК та "Іркут" оголосили про припинення програми з переобладнання пасажирських літаків А320/А321 у вантажні і закриття СП. Як кажуть в Airbus, причина в дуже високому попиті на пасажирські лайнери. У компанії відзначають, що замовник першої партії конвертованих літаків був попереджений, а контракт з ним скоректований. Офіційний представник "Іркут" Олена Федорова не стала коментувати закриття СП, зазначивши, що кошти будуть перенаправлені на проект МС-21.
У той же час говорити про повне згортання співробітництва авіабудівників не можна. Згідно з даними Airbus, ОАК буде робити тільки компоненти для А320. "Іркут" вироблятиме кільові балки, ніші передньої стійки шасі, направляючі закрилків. Воронезький авіазавод виготовлятиме пілони двигунів для лайнерів Airbus. "Кожен третій А320 зараз має компоненти, зроблені на російських заводах", - відзначають в Airbus. У 2010 році було поставлено 66 комплектів кільової балки і 96 ніш передньої стійки шасі на загальну суму 5,6 млн дол.