ru ua

"ВКонтакте" має намір сфокусуватися на міжнародному розвитку

Після того як "ВКонтакте" захопить 70% російського ринку, керівництво соцмережі сфокусується на міжнародній експансії. Таку заяву зробив співзасновник компанії Павло Дуров, розмістивши на своїй сторінці свіжі дані про активність користувачів соцмереж від аналітиків ComScore. Згідно з їх підрахунками, відвідуваність "ВКонтакте" з червня 2012 по червень 2013 виріс на 22% у Росії і на 24% у решті світу. Спеціаліст з SMM-кампаніям Дамір Халілов вважає, що керівництво соцмережі вже запізнилося з захопленням чужих ринків.

Після того як "ВКонтакте" захопить 70% російського ринку, керівництво соцмережі сфокусується на міжнародній експансії. Таку заяву зробив співзасновник компанії Павло Дуров, розмістивши на своїй сторінці свіжі дані про активність користувачів соцмереж від аналітиків ComScore. Згідно з їх підрахунками, відвідуваність "ВКонтакте" з червня 2012 по червень 2013 виріс на 22% у Росії і на 24% у решті світу. Спеціаліст з SMM-кампаніям Дамір Халілов вважає, що керівництво соцмережі вже запізнилося з захопленням чужих ринків.

Свою діяльність Халілов почав ще в 2006 році, через кілька місяців після відкриття "ВКонтакте". Спочатку, за його словами, соцмережа була абсолютно не призначена для ведення маркетингу, до 2008-2009 років вся SMM-активність велася в напівпартизанських форматі. "Зараз просування в" ВКонтакте "стало ефективніше, з'явилося більше можливостей і пропозицій від самої соцмережі. За ці роки" ВКонтакте "практично очистилася від всіляких скриптів і сторонніх програм", - говорить він. Сьогодні 50% його діяльності зосереджено в "ВКонтакте", 30-35% - у Facebook, решта 15-20% - це "Однокласники", які довгий час вважалися не придатною для просувань соцмережею.

Читайте також: "ВКонтакте" дозволив імпортувати фотографії з Instagram

"Незважаючи на те що" ВКонтакте "спочатку здавалася російським клоном Facebook, всі ці роки мережа розвивалася досить самобутньо, спираючись на зручність користування сервісом", - коментує Дамір Халілов історію цієї соціальної мережі. Сьогодні дітище Па ¬ вла Дурова, за його словами, "об'єктивно зручніше дітища Марка Цукерберга". "У свій час ми проводили дослідження: брали людей без досвіду користування соцмережами, заводили акаунти на vk.com і facebook.com і давали кілька завдань з серії змінити статус, змінити аватар, знайти людину і додати його в друзі, знайти спільноту і вступити в нього. З кожною завданням у "ВКонтакте" справлялися в середньому за 20 хвилин, у Facebook - більше ніж за годину, причому половина учасників дослідження з деякими завданнями так і не впоралися ", - зазначив Халілов.

Зараз охоплення "ВКонтакте", за даними ComScore, складає 58% російських користувачів соцмереж. На питання, коли саме будуть досягнуті заповітні 70%, представники "ВКонтакте" відповідають: "Скоро".

Однак з точки зору Халілова, час для світової експансії вже втрачено. "Соцмережі сьогодні приростають в основному за рахунок молодої аудиторії, яка вперше приходить в онлайн, а також за рахунок невеликих населених пунктів, де з'являється можливість виходу в Інтернет. Є ще невеликий приріст серед користувачів старше 50 років. Але вся основна аудиторія соцмереж вже в них зареєстрована ", - робить висновок пан Халілов.

"ВКонтакте" остаточно переїхала на міжнародний домен vk.com в січні 2012 року, зараз сервіс доступний на 70 мовах, так що, коли Дуров говорить про експансію, він в першу чергу має на увазі просування цього сервісу в інших країнах.

Російська соціальна мережа "ВКонтакте" була заснована в 2006 р. Павлом Дуровим разом з його старшим братом Миколою. На сайті зареєстровані понад 120 млн користувачів. Його щоденна аудиторія складає в середньому 36 млн осіб. Mail.Ru Group належить пакет в 39,99% акцій "ВКонтакте". 28 травня 2012 Mail.ru Group передала Дурову довіреність на голосування пакетом акцій Mail.ru Group в компанії VK.Com Ltd.