ua en ru

"Укрзалізниця" готова залучати приватний капітал і закупляти локомотиви

"Укрзалізниця" готова до лібералізації своєї діяльності і співпраці з приватним капіталом. Про це в ході першого міжнародного форуму "Транспортна інфраструктура України" заявив начальник Головного управління реформування та корпоративного розвитку УЗ Андрій Буковський.

"Цей процес передбачає кілька етапів. Як відомо, прийнятий закон "Про особливості створення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування". Готується і обговорюється на всіх рівнях нова редакція Закону про залізничному транспорті", - зазначив він.

Так, за його словами, новий проект закону про ж/д транспорті передбачає можливості партнерства з приватними компаніями: "наприклад, інвестор готовий вкласти кошти у великі вокзальні комплекси, створити там офісні центри, готелі, торгові площі, кінотеатри. Держава може прийняти рішення про те, що комерційна частина об'єкта буде передана інвестору або як-то розділена, а вокзал залишається в держвласності".

Також Андрій Буковський зазначив, що найбільш проблемним моментом у роботі залізничного транспорту на сьогоднішній день залишається питання оновлення тягового рухомого складу. «Якщо бізнес частково вже допоміг у питанні оновлення вагонного парку, то в локомотивному господарстві існують значні проблеми, і це ключовий елемент, без якого вирішення інших проблем неможливо. Разом з тим, у нас є програма оновлення локомотивного парку, в рамках якої задіяні провідні виробники сучасної техніки - "Луганськтепловоз", російські підприємства, грузинські заводи, зараз ведеться робота щодо створення спільного підприємства зі Skoda - а це випуск перших до історії України двусистемних пасажирських локомотивів. Сподіваюся, що найближчим часом нові локомотиви почнуть надходити», - заявив представник Укрзалізниці.

Нагадаємо, згідно з програмою оновлення локомотивного парку залізниць України, протягом 5 років Укрзалізниця планує придбати понад 500 електровозів. Оновлення парку дозволить зменшити експлуатаційні витрати на ремонт і енергоресурси орієнтовно на 1,1 млрд грн.

В рамках виконання Програми Донецька, Львівська та Одеська залізниці у вересні 2013 р. уклали договори на постачання 350 електровозів до 2016 р. включно. Також здійснюється поставка локомотивів 110 вантажних електровозів постійного струму серії ВЛ11М/6 на Придніпровську залізницю від підприємства "Електровозостроітель" (Грузія).