"Укрзалізниця" до 2016 р. електрифікує 1,4 тис. км шляхів на суму близько 16 млрд грн
"Укрзалізниця" до 2016 р. електрифікує 1 тис. 467 км колії на суму близько 16 млрд грн. Про це повідомив начальник головного управління електрифікації та електропостачання "Укрзалізниці" Віталій Максимчук, передає прес-служба "Укрзалізниці".
"Рішення про електрифікацію конкретної ділянки приймається з двох причин - або у рамках програми розділення пасажирського і вантажного ходів - для того, щоб підвищити швидкість пасажирського руху. Іншою причиною є електрифікація найбільш вантажонапружених ділянок. Для прикладу, електрифікація дільниці Волноваха-Запоріжжя є частиною електрифікації напрямку Кривбас-Донбас, за яким перевозяться великі обсяги стратегічної сировини. Також перспективним для нас є напрямок у бік Одеських портів", - розповів Максимчук.
Крім того, роботи залізничників у найближчі роки будуть зосереджені на створення другого електрифікованого ходу на Крим. "Ділянка Долинська - Миколаїв - Херсон - Джанкой. Це створення другого електрифікованого пасажирського ходу на Крим, що дозволить збільшити кількість поїздів та їх швидкість. Реалізацію проекту заплановано розпочати у 2014 році, і не виключено, що для електрифікації будуть залучені кредитні кошти. Нині ми готуємо проектну документацію, техніко-економічне обгрунтування", - зазначив Максимчук.
У квітні «Укрзалізниця» планує завершити електрифікацію основного пасажирського коридору Львів - Київ - Донецьк, по якому напередодні Євро-2012 будуть запущені швидкісні потяги Hyundai.
Основні напрямки, на яких протягом наступних років будуть вестися роботи:
- Волноваха - Камиш-Зоря - Запоріжжя, переважно, для вантажного руху, що забезпечує перевезення сировини з регіону Кривого Рогу та Запоріжжя на метпідприємства Донецького регіону і Маріуполя;
- Знам'янка - Долинська - Миколаїв - Херсон - Вадим-Джанкой, змішаний хід для вантажних і пасажирських поїздів, необхідний для створення другого електрифікованого ходу на південь до Криму та портів Чорного моря;
- Фастів - Житомир - Новоград-Волинський (електрифікація необхідна для відхилення руху вантажних поїздів з основного пасажирського коридору на ділянці Фастів-Козятин);
- Миколаїв - Колосівка (ділянка дозволить разом з електрифікацією ділянок Долинська - Миколаїв - Херсон - Вадим-Джанкой здійснювати вантажні і пасажирські перевезення з Одеси до Криму і на північ країни);
- Ворожба - Суми - Люботин на напрямку Конотоп - Люботин - Полтава і далі на захід і південь (необхідно для розвантаження напрямки Конотоп - Дарниця - Київ і далі на Львів);
- Красноград - Новомосковськ (для впровадження швидкісного руху на напрямку Київ - Дніпропетровськ).
Нагадаємо, раніше генеральний директор "Укразалізниці" Володимир Козак заявляв, що "Укрзалізниця" у найближчі шість років планує електрифікувати 1 тис. 562 км експлуатаційної довжини залізничних колій на ділянках, що знаходяться на напрямках розмежування руху пасажирських і вантажних поїздів і на ділянках впровадження швидкісного руху по п'яти залізницях: Південній, Одеській, Придніпровській, Південно-Західній та Донецькій.
У липні 2011 р. віце-прем'єр-міністр, міністр інфраструктури України Борис Колесніков повідомив, що Президент України вимагає прискорити роботу з реформування української залізниці, "щоб укластися в 5-7 років і вибудувати якісний пасажирський рух".
За словами Колеснікова, до Євро-2012 Україна отримає перші десять швидкісних потягів, і далі - по 15 щорічно.