ua en ru

“Інтер” через свої амбіції не хоче вступу “України” до ІТК, - експерти

У конфлікті телеканалів «Інтер» і «Україна», через бажання останнього вступити до складу засновників Індустріального телевізійного комітету, (ІТК), може бути більше політики, ніж бізнесу. Про це повідомив юрист Інституту медіа-права Ігор Розкладай, коментуючи інформацію про тертя телеканалів.
Нагадаємо, днями з'явилася новина, що телеканал «Інтер» перешкоджає вступу «України» до ІТК, до числа засновників якого, крім «Інтера», входять «1 +1», ICTV, Новий канал, СТБ і «Тоніс». На думку експертів, за допомогою ІТК телеканали здійснюють лобістські функції в законодавчому полі, формують правила гри на рекламному ринку, а також організовують і оплачують дослідження, що дозволяють визначати рейтинги телепрограм.
Телеканал «Україна», за останні три роки став одним з лідерів телеперегляду, деякий час декларував намір увійти до складу засновників ІТК. Підставою для цього вважалися зрослі рейтинги каналу і його більш помітна роль при розподілі рекламних потоків. Зміною статусу в ІТК менеджмент «Україна» розраховував збільшити вплив каналу і всієї медіагрупи «України» (ТРК «Україна», регіональний канал «Донбас», спортивні канали «Футбол» і Футбол Екстра ») на регулювання ринку ЗМІ.
У травні була досягнута домовленість про входження «Україна» до складу засновників ІТК з керівництвом організації та іншими членами. Однак, за деякими відомостями, це рішення заблокував «Інтер», представники якого не з'явилися на фінальне голосування з даного питання.
І.Розкладай вважає, що медіагрупа «Україна», яка належать Ринату Ахметову, має великі амбіції щодо свого розвитку в майбутньому. «Це і нові телеканали на базі новітніх технологій, і завоювання нових ніш у телепросторі. Очевидно, цим планам і створюються перешкоди», - сказав юрист.
Експерт також відзначив можливу політичну складову конфлікту: «У цьому випадку може бути більше політики, ніж бізнесу. У того ж Валерія Хорошковського чималі політичні амбіції. Телебачення зараз фактично перетворилося на гарний інструмент самореклами, просування своїх і пропаганди. Контроль над телеканалами дозволяє формувати інформаційну політику, а вибори, як ми пам'ятаємо, не за горами».
Нагадаємо, телеканал «Інтер» входить до складу медіагрупи UA Inter Media Group (окрім «Інтера» входять ІА «Українські новини», телеканали К1, К2, НТН і «Мегаспорт»), підконтрольної Валерію Хорошковському, який зараз очолює СБУ.
У свою чергу, гендиректор телеканалу ТВі Микола Княжицький назвав розподіл рекламного ринку можливою причиною конфлікту. «ІТК є замовником соціологічних досліджень, на підставі яких розподіляється ринок телевізійної реклами. Тому поява серед засновників ІТК телеканалу «Україна» безпосередньо буде впливати на цей процес. Телебачення, як медіабізнес, зараз збирає більше половини реклами в країні. Люди, які тримають цей бізнес в руках, диктують правила гри на ринку і, відповідно, в інформаційному просторі», - заявив М.Княжицький.