Важко уявити сучасний мегаполіс без підземного будівництва.
Воно є основою містобудівного планування нинішніх процвітаючих міст.
Комплексне освоєння підземного простору стає все більш затребуваним в усьому світі.
Під землю опускаються не тільки інженерні комунікації, транспортні розв'язки (метро, тунелі), парковки, а й склади, промислові зони і торгово-розважальні комплекси, щоб звільнити поверхню для інших важливих речей, наприклад, зелених насаджень і громадських територій. Підземне будівництво забезпечує більш високий рівень комфорту життя в густонаселених містах.
Чудовим прикладом розвиненою підземної інфраструктури є Китай. Нині там будується «HZMB» - це підводний тунель довжиною 6,7 км. Він є частиною масштабного проекту, мета якого - зв'язати Гонконг і Макао системою штучних островів і мостів.
При проектуванні споруд під землею інженери стикаються з численними технічними складнощами. Крім питань вентилювання та кондиціювання потрібно вирішити питання виготовлення і подальшого складання великих частин «труби».
Підводний тунель в Китаї буде розташований на великій глибині, тому він повинен витримувати сильний тиск води і грунту. Дуже важкі для будівництва нестійкі м'які ґрунти й агресивне морське оточення вимагають забезпечення безпеки. Розрахунковий термін експлуатації даного підземної споруди встановлений в 120 років.
Подібну «HZMB» мету переслідує будівництво метро в Дубаї, яке повинно об'єднати три емірату - шарж, Дубай і Абу-Дабі. В даний час будівництво ведеться повним ходом, за планами до 2020 року всі роботи повинні завершитися. На момент прийняття рішення про створення першого метро в Дубаї його населення становило понад 1,5 млн. Чоловік. У зв'язку з інтенсивним розвитком емірату зростає кількість жителів і туристів в ньому. Подальший розвиток інфраструктури ОАЕ неможливо без одного з найнадійніших і зручних видів міського транспорту - метро.