ua en ru

Як правильно оцінити перспективність франшизи

Вибираючи відповідну франшизу для придбання, не спокушайтеся промовами та обіцянками франчайзера. Перш ніж мріяти про майбутню вигоду, попросіть надати вам інформацію про стан справ нинішніх учасників системи. Чи відповідають обіцянки франчайзера реальному стану справ на підприємствах його мережі.

Цілком закономірно, що деякі діючі франчайзі не можуть отримати віддачу на яку розраховували спочатку. З тих чи інших причин вони просто не в змозі вийти на прогнозовані або бажані показники прибутковості. Не подумайте, що ця проблема характерна тільки для вітчизняного бізнесу. Як за кордоном, так і в Україні франчайзинг не може гарантувати успіх всім бажаючим створити свій бізнес.

Договір розкриття інформації дозволить вам ознайомитися ближче не тільки з самим пропозицією, але також і більше дізнатися про стан кожного франчайзі окремо і всієї мережі в цілому. Не полінуйтеся і перед тим як купити франшизу, проведіть такі нехитрі розрахунки. На підставі наданої інформації про нинішньому фінансовому становищі справ на підприємствах ви з легкістю зможете розділити франчайзі на три групи.

У першу групу увійдуть франчайзі отримують високий прибуток, у другу - з середнім рівнем прибутку, і в третю - з мінімальним показником. Зверніть увагу, яке співвідношення чисельності в цих групах. Нормою є домінування учасників із середнім рівнем прибутку, тобто, друга група. Так от, якщо в другу групу входять франчайзі, які отримують прибуток значно меншу від тієї суми, яка вам потрібна для задоволення фінансових запитів, не втрачайте часу - біжіть геть!

Тим більше якщо франчайзер виправдовуючись, починає перекладати провину на своїх франчайзі. Намагаючись пояснити незадовільні фінансові показники учасників своєї мережі горе-франчайзер, як правило, нарікають на те, що франчайзі не хочуть працювати чи не абсолютно не тямлять у бізнесі. Стривайте, а як же тоді відбір, навчання і підтримка своїх ділових партнерів?! Виходить, що тим самим він вказує на свою некомпетентність і нездатність налагодити роботу системи, яку він зібрався тиражувати. Не сумнівайтеся, від цієї франчайзингової системи не слід очікувати абсолютно нічого хорошого.

Також не чекайте нічого доброго від системи, яку супроводжує низка безперервних змін. Коли франчайзер постійно зайнятий переробкою своєї концепції, необхідно розібратися, які саме цілі він переслідує. Якщо він вносить невеликі корективи, так би мовити, полірує все до блиску, в цьому немає нічого страшного, це цілком нормально. Але коли зміни носять масштабний характер, тоді, швидше за все, ця модель просто працює неефективно і потребує грунтовного доопрацювання. Ви не можете знати, скільки на це знадобиться часу і чи вдасться франчайзеру впоратися з цим завданням. Шукайте інші варіанти.

Шукайте нові варіанти, але стережіться систем, де франчайзі залишені напризволяще. Важливо в першу чергу переконатися, що компанія не просто бажає продати бізнес, але і здійснює підтримку своїх франчайзі належним чином. Інакше вас чекатиме безперервний бюрократичний кошмар, при кожній спробі отримати допомогу від франчайзера. Щоб уникнути цієї пастки ще на стадії переговорів обов'язково добийтеся зустрічі з діючими франчайзі. Але краще знайдіть колишніх, вже покинули систему і обов'язково дізнайтеся, що змусило їх це зробити. Можливо вони розкажуть вам те, про що франчайзер волів промовчати.

Може бути не зовсім добре, коли франчайзингова компанія є сімейним бізнесом і ключові посади в ній займають родичі. З одного боку, здається, що в цьому може бути поганого, навпаки, у цих людей повинен бути хороший стимул і відданість спільній справі. Але часто трапляється так, що на догоду родичам власник не допускає до управління кандидатів більш гідних і здатних. Забуваючи при цьому, що запорука успіху франчайзера полягає в злагодженій роботі висококваліфікованої та досвідченій команді.

Звичайно, нюансів знижують привабливість і перспективність франшизи існує набагато більше, але це основні. Вони повинні допомогти вам прийняти правильне рішення. Ретельно все зважуйте і не поспішайте з рішенням. Не варто купувати собі головний біль за свої ж гроші.