ua en ru

Як оцінити ефективність реклами в соціальних медіа

При просуванні сайтів досить просто помітити позитивні результати роботи - досить забити в рядок пошуку ключ і подивитися положення сайту в списку видачі, також можна відстежити за лічильниками відвідуваність. Але як оцінити, чи ефективна наша діяльність в соціальних мережах?

Послідовність дій оцінки

У першу чергу, потрібно визначитися з показниками, за якими і буде проводитися оцінка. Крім збільшення трафіку сайту, важливі ще й такі параметри, як глибина перегляду, повторні відвідування, поширення контенту і збільшення продажів чи звернень (даний показник аналітикам відстежити неможливо за винятком випадків, коли дані надходять від замовника).

Далі за допомогою інструментарію (Яндекс Метрики і Google Analytics) налаштовується висновок звітності. Особливо корисно використовувати функцію «багатоканальних послідовностей» (вона відстежує джерела трафіку). На кожному сервісі вона налаштовується по-своєму. І для установки налаштувань доведеться витратити якийсь час.

Наступним кроком має бути запуск системи UTM-міток посилань. Кожна мітка прописується в залежності від необхідного параметра. Тобто, наприклад, щоб відстежити джерело, за яким здійснений перехід, використовується utm_source, а для визначення кількості запитів - utm_term. Завдяки подібним мітках можна проаналізувати, наскільки дієві посилання для просування в соціальних мережах. Подальша робота буде полягати у відстеженні мінливих свідчень у звітах.
Оцінка ефективності контент-маркетингу

Якщо говорити не про результати SMM-і SMO-просування, а про висновки, що формулюються з точки зору маркетингу, то на сьогодні немає єдиного ефективного інструменту для вимірювання дієвості безпосереднього розповсюдження контенту в соціальних медіа. ВКонтакте в розділі адміністрування групи можна подивитися широту обхвату аудиторії і кількість лайків та ретвітів за одиницю часу, але немає співвіднесення з конкретним постом. У Facebook за подібні дані відповідає розділ «Статистика сторінок». У Twitter ж доведеться рахувати показники вручну.

У даних випадках кількість лайків та ретвітів є показником лояльності аудиторії. І, якщо у Facebook велика популярність дозволяє запису досить довго висіти в ТОПі, то ВКонтакте це не так впливає на новинну стрічку (з умовою, що користувачам доступна функція відключення відображення ретвітів у новинах).

Незважаючи на те, що поки система звітів для аналізу даних по ефективності реклами в соціальних мережах недосконала, слід очікувати появи нових сервісів, що полегшують роботу SMO-і SMM-продвіженцев.