Гряде "чорний день" для автомобілістів, українці будуть масово переходити на дизель

Четвер 11 квітня 2013 10:16

Мита на іномарки перетворять автомобілі на предмет розкоші - вони подорожчають на десятки тисяч гривень.
 
14 квітня може стати «чорним днем» для тих, хто планував незабаром купити нову іномарку: в Україні почнуть діяти заградпошліни на імпортні авто з бензиновим двигуном об'ємом від 1 до 2,2 л (на дизельні машини мита не вводять). Нагадаємо, зараз вони рівні 10% від вартості автомобіля, а стануть більше на 6,5% для авто з двигуном до 1,5 л і на 12,95% для авто з двигуном від 1,5 до 2,2 л. Це найбільш ходові машини, головні конкуренти наших «Ланосів» - від ВАЗів до «Фордів», «Тойот», «Опелів», «Шкод», «Шевроле». Наприклад, популярні «Міцубісі Ланцер» піднімуться з 128 тис. грн сьогодні, до 148 тис.

У прес-службі Кабміну підтвердили: мита введуть, незважаючи на пролунали протести головних членів СОТ, які постачають в Україну іномарки (США, Японія, ЄС) і можливі економічні санкції (див. нижче), так як треба наповнювати бюджет і захищати наш автопром. «Ми подали позов до суду з вимогою визнання рішення Мінекономіки про запровадження спецмита незаконним, перше засідання - 11 квітня», - повідомив «Сьогодні» гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

ЯК ДАЛІ. За інформацією ВААІД, зараз на митниці - черги автомобілевозів, дилери поспішають ввезти якомога більше машин за старими митами (10%). Запасів вистачить на 2-3 місяці, потім доведеться підвищувати ціни не менш ніж на величину мит, прогнозує Назаренко. В автосалонах - бум. У березні дилери продали на 60% більше машин, ніж місяцем раніше. В інформаційно-аналітичній групі AUTO-Consulting підрахували, що в березні куплено 19 133 авто, проти 11 973 у лютому. «Ринок суттєво пожвавився, але тут є сезонна складова. Більш показовим є те, що до березня 2012 р. обсяг продажів не змінився (19,1 тис. авто). Так, попит зріс, але це дозволило лише зупинити негативну динаміку, що спостерігалася в січні-лютому », - сказав« Сьогодні »директор з маркетингу компанії« АІС »Сергій Боровик. Але експерти відзначають парадоксальну ситуацію: попит на авто українських виробників також збільшився. «Наші на хвилі ажіотажу відчули приплив клієнтів у салони. Збут ЗАЗу виріс на 61% », - повідомив нам директор AUTO-Consulting Олег Омельницький. Автодилери користуються моментом і всіляко стимулюють ажіотаж. На сайтах деяких компаній навіть вивісили календар, який відраховує, скільки часу залишилося у клієнтів до набрання чинності спецмита. Але ажіотаж не скрізь. «Ми бачимо, що люди частіше заходять, переживають, питають. Але про велике зростання продажів говорити не доводиться », - повідомили нам у компанії - дилера Seat. У прес-службі «Порше-Україна» прогнозують, що після введення мит зміниться асортимент купуються машин. «Люди будуть шукати альтернативу автомобілям, що під дію мит, переходити на дизель, на двигуни побільше - оскільки ціна буде близькою», - сказали нам у прес-службі. За даними експерта авторинку Костянтина Кінбурна, зараз активно розбирають недорогі машини ціною до 150 тис. грн - це «Хюндай Акцент», КІА, «Джілі» С3. «Найближчі 2-3 місяці в салонах будуть стояти для реклами дві однакові машини, але з різною ціною, потім чекайте 15-16% подорожчання. У результаті частина людей дійсно будуть брати машини українського виробництва », - прогнозує Кінбурн. Хоча трохи легше стане тим, хто купує авто в кредит: у банках обіцяють їх здешевити.

Політолог Володимир Фесенко говорить, що Кабмін, вводячи мита, з двох зол вибрав менше: «Українці однозначно стануть купувати менше імпортних недорогих авто і більше машин, випущених на наших заводах. Це поліпшення зовнішньоторговельного балансу і нові робочі місця. Звичайно, ризик введення відповідних мит, насамперед проти нашого металопрокату, є, але треба домовлятися в рамках СОТ, щоб мінімізувати наслідки ». А ось Олександр Жолудь (МЦПД), вважає, що нас поставлять на місце, щоб іншим неповадно було: «Авторинок України - для СОТ дрібниця, але якщо не покарати нас, то наступним порушником може стати Росія або Китай, а це для світової економіки вже серйозно ».

Читайте РБК-Україна в Google News

On Top
Продовжуючи переглядати RBC.UA Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності Правилами користування сайтом і згодні з використанням файлів cookie. Ознайомитися
Погоджуюся