Авто з алюмінієвим кузовом: брати чи не брати
Фото: чи варто купувати авто з алюмінієвим кузовом (mediapool.bmwgroup.com)
Обираючи на ринку чи в автосалоні сучасний автомобіль, ми разом з досягненнями високих технологій можемо автоматом отримати цілий набір проблем. Зокрема, можна випадково стати власником машини з алюмінієвим кузовом. Проте, чи справді варто уникати купівлі такого авто?
Про особливості експлуатації та ремонту машини з алюмінієвими деталями кузова читайте в матеріалі РБК-Україна.
При підготовці статті були використані матеріали компаній Autocentre та Motointegrator.
Зрозуміло, що щасливого клієнта автосалона навряд чи цікавлять способи ремонту машини, яку він купує. Але в наш час доступ до преміальних моделей з легкосплавними деталями кузова отримав пересічний український автомобіліст з доволі скромним бюджетом. І в такому випадку алюмінієвий кузов з додаткової переваги часто перетворюється на проблему. Мається на увазі не щоденна експлуатація, а ситуації, коли кузов потребує ремонту.
Так, з точки зору відновлювального ремонту компоненти з алюмінію становлять проблему – іноді навіть злегка пом’яті деталі виходить дешевше замінити, ніж відрихтувати.
Чому алюмінієвий кузов вважаться проблемним при ремонті
- Цей легкий метал рихтується зовсім не так, як звична сталь. Як мінімум, майстер повинен володіти особливими навичками;
- Деякі легкосплавні кузовні деталі (наприклад, литі) не можна відрихтувати в принципі;
- Заміна легкосплавних деталей на нові теж не проста справа. Часто вони кріпляться по-особливому: заклепки, клей, аргонне чи лазерне зварювання, зварювання тертям тощо – всього є чотирнадцять видів з’єднань. Такими технологіями володіють тільки обрани майстри і ціни в них відповідні.

Які автомобілі мають алюмінієвий кузов
Для того, щоб потрапити в розряд проблемних з точки зору відновлювального ремонту, машині необов’язково мати цілком алюмінієвий кузов. Для цього досить мати лише кілька таких деталей. Розглянемо найбільш популярні з тих, які в тій чи інший спосіб імпортуються до України останніми роками.
Audi. Седан A6 покоління С7 (2011 – 2018 рр.) має з алюмінію передню та задню частини лонжеронів, литі опори підвіски, двері, передні крила, капот, багажник та задню полицю кузова. Поважний Audi A8 чотирьох поколінь (крім останнього) мають цілком алюмінієвий кузов.
Кросовер Audi Q5 першого покоління (2008 – 2016) має з алюмінію тільки капот та двері багажника, а в другій генерації (з 2017) Q5 має таких більше: капот, кришку багажника, передню частину переднього підрамника та передні чашки підвіски. Audi Q7 в першому поколінні (2005 – 2015 рр.) має легкосплавні двері багажника і підрамник задньої підвіски, в другому (з 2015 р.) – аж 41% кузову з цього металу: передні й задні лонжерони, двері, боковини тощо. У велетня Audi Q8 теж більшість компонентів кузову із крилатого металу, причому декілька литих, що ще більше ускладнює ремонт.
BMW. У старенької BMW 5 E60 (2003 – 2009 рр.) передня частина кузову виконана з алюмінію: лонжерони, чашки підвіски, моторний щит. Наступна генерація F10 (2010 – 2016 рр.) теж майже уся "алюмінізована" – передок силової структури, капот та усі четверо дверей. У "п’ятірки" G30 з цього металу виготовлені передні та задні лонжерони, опорні силові елементи обох підвісок, усі двері, капот, кришка багажника, дах та передні крила. BMW 7 G12 (2015 – 2022 рр.) має в основі алюміній (передня і задня силові частини, чашки підвісок, двері), а також – сталь і навіть карбон.
Porsche. Седан Panamera (2009 – 2016 рр.) має алюмінієві лонжерони передка, капот, ляду багажника та облицювання дверей, а "телевізор" радіатора і рамки дверей у неї з магнієвого сплаву. Наступна Panamera (з 2016 р.) може похвалитись кузовом майже цілком з алюмінію – за винятком боковин та деталей днища. Cayenne (2010 – 2018 рр.) пишається легкосплавним капотом та внутрішніми рамками дверей, а у третього покоління (з 2018 р.) сталеві тільки моторний щит і кілька силових деталей днища. У малюка Macan з алюмінію капот і кришка багажника.
Tesla. Седан Model S (з 2012 р.) базується на алюмінієвій рамі, має такі ж силові деталі (відлиті!) в місцях кріплення підвіски і зовнішні деталі кузова. Подібним чином влаштовано й кузов Tesla model X (з 2016 р.). А у Model Y (з 2020 рр.) з алюмінію тільки пороги, кінцівки передніх лонжеронів і величезна лита деталь у кормі.

Якщо коротко
Попри всі вищезгадані мінуси, автомобіль з алюмінієвим кузовом не можна вважати неприйнятним варіантом. Під час повсякденної експлуатації негативні особливості цього матеріалу ніяк не даються взнаки. А щодо складнощів з ремонтом – хто сказав, що у вас неодмінно виникне потреба в ньому? І навіть якщо ви свідомо плануєте придбати машину під відновлення після ДТП, не відмовляйтесь від "алюмінієвого" варіанту відразу: порадьтеся з досвідченим майстром, який працює з крилатим металом. Адже складність і ціна ремонту відрізняється в кожному конкретному випадку.
Нагадаємо, нещодавно РБК-Україна розповідало, який двигун для авто вибрати новачкові.