ua en ru

Перебої з імпортом бензину: Ціни на українських АЗС можуть зрости на 15-17 копійок

Автор: RBC.UA
Органи Державної митної служби з 19 жовтня ц.р. призупинили митне оформлення ввезених в країну бензину.

Органи Державної митної служби з 19 жовтня ц.р. призупинили митне оформлення ввезених в країну бензину. Як повідомив представник концерну Orlen Lietuva (Мажейкяйський НПЗ, Литва) в Україні Ігор Майстренко, зараз на кордоні накопичилося близько 22-25 тис. т нафтопродуктів. "Починаючи з п'ятниці митниця без пояснення причин відмовляється оформляти імпортний бензин, хоча дизельне паливо розмитнюється в нормальному режимі", - уточнив він, пише видання "Комерсант-Україна". Цю інформацію підтвердили і в компанії "КЛО": "У митниці немає навіть формальних підстав для заборони розмитнення нафтопродуктів, тому пояснити її дії ми не можемо".

У митниці спростували заяви про труднощі з оформленням при імпорті бензину на територію України. "Ніяких проблем з митним оформленням нафтопродуктів, що ввозяться в Україну, немає і не було. Митні органи працюють в штатному режимі і оформляють всі види вантажів відповідного законодавства", - повідомила РБК-Україна начальник прес-служби ДМСУ Олена Мочалова-Колесник.

Водночас напередодні у прес-службі Держмитниці підтвердили виникнення проблем з розмитненням, але більш докладних коментарів не надали. "Ми все ще на роботі і чекаємо від нашого керівництва хоча б якийсь оцінки і реакції. Але досі нічого не отримали", - заявили в прес-службі в понеділок о 21:00. Імпортери стверджують, що також зверталися у відомство з проханням роз'яснити ситуацію, але відповіді не отримали.

На сьогоднішній день в Україні не менше 80% усього продаваного бензину імпортується. За даними "Консалтингової групи А-95", в січні-вересні 2012 р. імпорт бензину і дизпалива в балансі українського ринку нафтопродуктів склав 60,9%.

Читайте також: Виробництво бензину в Україні за 9 міс. 2012 р. знизити на 40,1%

Водночас за даними Міністерства енергетики та вугільної промисловості, щомісячний обсяг продажів бензину становить 500-600 тис. т. З них тільки 100-110 тис. т забезпечують два діючих в Україні НПЗ - Кременчуцький і Шебелинський. Інші підприємства були змушені зупинитися - представники галузі неодноразово заявляли, що переробка нафти в Україні перестала бути вигідною після того, як Білорусь стала отримувати російську нафту за нижчою, ніж експортна, ціною.

Читайте також: На Лисичанському НПЗ новий власник, виробництво може бути запущено в листопаді

Переробники пропонували ввести мита на імпорт нафтопродуктів для захисту ринку, але в Кабінеті міністрів досі не прийняли рішення з цього питання.

Читайте також: Бойко: В Україні з 1 грудня будуть введені мита на імпортне паливо

Як очікує генеральний директор групи "Континіум" (мережа АЗС WOG) Сергій Корецький, якщо перебої з постачаннями продовжаться, це призведе до дефіциту нафтопродуктів, незважаючи на 1-2-тижневий запас палива. "Якщо в країну більше двох тижнів не будуть імпортуватися нафтопродукти, заправки просто зупинять реалізацію. Кременчуцький НПЗ також не зможе покрити цей дефіцит - компанія не імпортує російську нафту, а української сировини для покриття дефіциту не вистачить", - зазначив Корецький.

У прес-службі "КЛО" відзначають, що така ситуація може призвести до підвищення цін на нафтопродукти найближчим часом. "Нафтотрейдери вже зазнають збитків через простій залізничних складів. Навіть після відновлення імпорту компанії не зможуть забезпечити швидку оборотність коштів, тому будуть змушені залучати кредити, - говорить експерт консалтингової компанії UPECO Олександр Сиренко. - Природно, ці витрати ляжуть на споживача, і ціни на бензин вже до кінця тижня можуть зрости на 15-17 коп. за літр ".

Читайте також: Роздрібні ціни на АЗС Києва 22 жовтня не змінилися

Учасники ринку впевнені, що дії митниці означають зміну правил гри на ринку імпорту нафтопродуктів. "Ряд великих нафтотрейдерів отримали сигнал від митниці, що найближчим часом на ринку почне працювати ексклюзивний брокер, через якого відновиться імпорт бензинів", - стверджує директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.

"За інформацією, отриманою від співробітників митниці, проблема була створена штучно, щоб потім її вирішити за допомогою єдиної компанії-посередника", - говорить експерт UPECO Сіренко.

Обговорити цю новину можна на нашій сторінці в Facebook

Як повідомлялося, Експертно-аналітична група (ЕАГ) з опрацювання питань функціонування ринку нафти і нафтопродуктів і розвитку нафтопереробної промисловості прийняла рішення про збереження поточних цін на бензин і дизельне паливо в Україні як мінімум до листопада 2012 р.