ua en ru

Бойко: В Україні з 1 грудня будуе введено мито на імпортне паливо

Автор: RBC.UA
З 1 грудня 2012 р. в Україні буде введено мито на імпортні нафтопродукти. Про це заявив міністр енергетики та вугільної промисловості Юрій Бойко, повідомляє прес-служба Лисичанської міської ради. "Уряд прийняв рішення про те, щоб почати спецрозслідування і з 1 грудня ввести мита на ввезення імпортних нафтопродуктів. Це дозволить нам забезпечити роботу наших нафтопереробних заводів", - сказав Бойко.

З 1 грудня 2012 р. в Україні буде введено мито на імпортні нафтопродукти. Про це заявив міністр енергетики та вугільної промисловості Юрій Бойко, повідомляє прес-служба Лисичанської міської ради. "Уряд прийняв рішення про те, щоб почати спецрозслідування і з 1 грудня ввести мита на ввезення імпортних нафтопродуктів. Це дозволить нам забезпечити роботу наших нафтопереробних заводів", - сказав Бойко.

У свою чергу директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн вважає, що бензин і дизельне пальне в Україні різко подорожчають, якщо уряд реалізує свої наміри ввести мито на імпорт нафтопродуктів. "Власники нафтопереробних заводів, великі українські та російські компанії хотіли б прискорити прийняття даного рішення (введення мита), але напередодні виборів це призвело б до цінового стрибка, який, схоже, вирішили перенести на кінець року", - вважає експерт.

Читайте також: Роздрібні ціни на бензин в Києві 27 вересня не змінилися

Іншим важливим чинником ціноутворення на паливо є валютний курс, від якого даний ринок залежить безпосередньо. "В умовах великої залежності України від імпорту нафти і нафтопродуктів ціна бензину на 55% складається з "нафтової "складової і на 35% з податків, акцизного збору, номінованого в євро, і ПДВ", - підкреслили в "А-95". В результаті кожні 10 копійок на курсі долара еквівалентні 6-7 копійкам в ціні літра палива, відзначають експерти.

У "Консалтинговій групі А-95" вважають, що в нинішніх умовах можна очікувати куди більш серйозного зростання, ніж раніше. Експерти не виключають, що у зв'язку з виборами багато макроекономічні показники або замовчуються, або адміністративно стримуються, щоб уникнути невдоволення населення.

Читайте також: Мита на імпорт нафтопродуктів приведуть Україну до залежності від російської нафти, - експерти

"Практика впровадження загороджувальних мит на різні категорії товарів в Україні мала своїм результатом лише підвищення цін для споживачів з одночасним зниженням якості. У випадку з нафтопродуктами цей "результат" буде досягнутий протягом місяця з моменту введення даних заходів", - вважає Куюн.

Нагадаємо, наприкінці червня ц.р. Кабінет міністрів України прийняв рішення ініціювати введення плаваючої мита на імпорт готових нафтопродуктів.

Обговорити цю новину можна на нашій сторінці в Facebook

Відзначимо, в грудні минулого року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (МКМТ) України припинила спеціальне розслідування щодо імпортних нафтопродуктів (незалежно від країни походження), розпочате 24 січня 2011 р. Тоді ж прем'єр-міністр України Микола Азаров заявляв, що введення мита на постачання нафтопродуктів в Україні недоцільно. Також керівник відділу торгівлі та економіки представництва Єврокомісії в Україні Ульріке Гауер заявляла, що Європейська комісія не бачить підстав для введення Україною мит на імпорт нафтопродуктів з європейських країн.

У січні минулого року Міністерство енергетики та вугільної промисловості України в січні 2011 р. запропонувало ввести мито на імпортований бензин у розмірі 130 євро за тонну, на дизельне паливо - у розмірі 80 євро. Проти таких заходів виступили великі мережі АЗС, що імпортують нафтопродукти. Тоді ж МКМТ початку спецрозслідування відносно імпорту в країну окремих видів нафтопродуктів незалежно від країни походження.

Найбільший резонанс із цього приводу викликала так звана справа компанії "Лівела". Раніше повідомлялося, що в Україні застосовувалися схеми імпорту нафтопродуктів без сплати акцизу і мита. Кременчуцька компанія "Лівела" досягла такого права через суд, посилаючись на окремі положення законодавства норми, що діяли в Україні ще в 1990-х рр.