ua en ru

С.Гриневецький: Україна втрачає позиції на Дунаї.

Стрімкий розвиток портової інфраструктури Молдови і відсутність належного фінансування українських транспортних проектів призводить до того, що Україна втрачає торгові позиції на Дунаї, заявив в інтерв"ю "Дзеркалу тижня" перший заступник голови комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони Сергій Гриневецький. "Поволі, але вірно наша країна втрачає свої позиції на Дунаї, а в перспективі і в Чорноморському регіоні. Адже зовсім недавно Україна цілком небезпідставно робила заявку на регіональне лідерство в причорномор'ї", - переконаний народний депутат. Причину він бачить у швидкому розвитку молдовського портового комплексу Джурджулешть. "Завдяки портовому комплексу Джурджулешти Молдова отримала вихід до моря, — констатує Гриневецький. - Спочатку було введено в експлуатацію нафтовий термінал, нещодавно відкрито перший пасажирський порт. Очікується, що найближчим часом розпочне роботу зерновий термінал". За його словами, влада Молдови збирається й надалі швидкими темпами розвивати транспортну інфраструктуру в даному регіоні. "Молдовська сторона також заявляє, що надалі необхідно вживати заходів із розвитку інфраструктури, пов"язаної з роботою порту. Зокрема мають бути побудовані автомагістраль, яка сполучить Джурджулешти з усією країною, а також аеропорт і промисловий парк", - повідомив С.Гриневецький. Водночас, за словами депутата, українські порти зазнають не тільки тиску з боку нового конкурента, але й проблем із транспортною інфраструктурою. "Українські ж порти, крім появи нового конкурента, отримали проблему надійного транспорт¬ного сполучення. Молдова продовжує демонструвати небажання йти на поступки Україні у питанні передачі в українську власність земельної ділянки під автомобільною дорогою Одеса - Рені в районі села Паланка", - наголосив С.Гриневецький. При цьому українська влада робить вкрай мало для поліпшення ситуації, переконаний депутат. "Комплекс¬ною програмою розвитку українського Придунав"я передбачалося будівництво цієї автомагістралі в обхід молдовської території. Але фінансування програми було згорнуто у 2005 р., - нагадав він. -Указом президента України від 15 січня 2008 р. "Про невідкладні заходи щодо розвитку південно-західної частини Одеської області" також планувалося створення цієї автотраси, але, на жаль, за рік було зроблено вкрай мало".