ua en ru

Литвин: КСУ не може давати висновки про конституційність норм регламенту ВР щодо обрання спікера

Спікер Верховної Ради України (ВР) Володимир Литвин направив до Конституційного Суду України лист з інформацією за конституційним поданням 51 народного депутата щодо конституційності положень чинного регламенту ВР про порядок обрання керівника парламенту. Про це повідомляє прес-служба ВР.

"Народні депутати України, які звернулися з конституційним поданням, вважають зазначені норми регламенту такими, що обмежують право ВР у здійсненні передбачених частиною першою статті 88 Конституції України повноважень вільно обирати і відкликати відповідних посадових осіб парламенту", - йдеться в листі.

Литвин також зазначає, що Конституція не містить застережень і об'єктивно не в змозі регулювати спосіб і порядок проведення голосування з питань обрання та відкликання посадових осіб Верховної Ради України, в тому числі її голови.

Крім того, Литвин зазначає, що процедура обрання та відставки спікер ВР, які прописані в регламенті, захищає волевиявлення депутатів: "Встановлення таємного голосування для обрання голови ВР, а також розгляд питання про його відкликання, за умови, що бюлетені для таємного голосування одержали не менше двох третин народних депутатів від їх фактичної чисельності, має на меті створити умови максимально вільного волевиявлення народних депутатів України, забезпечити особисте голосування кожного члена парламенту, має відображати об'єктивність і неупередженість їх позицій, а також направлено на досягнення конституційно-правового результату. Закріплений в регламенті спосіб голосування жодним чином не обмежує повноваження парламенту самостійно приймати рішення з таких процедурних питань, і, безумовно, це питання його внутрішньої організації роботи, які не можуть піддаватися конституційним нормам контролю", - наголошується в листі.

"Суб'єкт права на конституційне подання не врахував, що регулювання внутрішньої організації роботи парламенту знаходиться поза законодавчо визначеної компетенції органу конституційної юрисдикції, на що неодноразово вказував Конституційний Суд України у своїх правових позиціях.

Конституційний Суд України виходить з того, що він "не має права втручатися в політичні і внутрішньоорганізаційні питання діяльності Верховної Ради України, вдосконалювати чинні нормативні акти, заповнювати наявні у них прогалини", - впевнений Литвин.

Таким чином, Литвин впевнений, що у КСУ відсутні підстави робити висновки щодо норм регламенту ВР, оскільки це питання внутрішньої організації діяльності ВР.