ua en ru

ДЕТЗ може бути об'єднане з іншими машинобудівними активами Нусенкіса в єдиний холдинг, - джерела

Православний меценат і російсько-український підприємець Віктор Нусенкіс має намір об'єднати свої машинобудівні активи в єдиний холдинг. Про це з посиланням на джерела з двох підприємницьких структур повідомляє видання "Комерсант-Україна".

Мова йде про об'єднання Юргінскій машинобудівного заводу, чеського T Machinery as, німецького заводу ESSER та українського Донецького електротехнічного заводу. Всі вони в основному займаються виробництвом устаткування для гірничо-шахтних і вантажопідіймальних робіт. Нова структура з робочою назвою "Корпорація важкого машинобудування" поки не зареєстрована, уточнюють співрозмовники.

Зараз всі чотири підприємства знаходяться під управлінням МПО "Кузбас" - компанії з управління активами Віктора Нусенкіса. У КУА також входить вугільна компанія "Зарічна" (один з найбільших експортерів енергетичного вугілля), а також сільськогосподарська "Заріччя". Також Нусенкіс є власником сталеливарної компанії "Донецьксталь" і співвласником концерну "Енерго".

Крім чотирьох заводів, в створюваний машинобудівний холдинг можуть увійти й інші підприємства, придбання яких зараз розглядається, говорять співрозмовники. Крім того, додають вони, на майданчику Юргінскій МОЗ планується збірка піввагонів.

Очолить нову структуру Віктор Мажукін - колишній співвласник і президент холдингу "Російська корпорація транспортного машинобудування" (РКТМ), основним акціонером якого були "Російські машини" Олега Дерипаски (Мажукін продав свою частку в РКТМ "Російським машинам" в серпні 2011 року). Вчора Віктор Мажукін був недоступний для коментарів.

Якщо об'єднання відбудеться, це буде перший в Росії великий холдинг з виробництва гірничо-шахтного устаткування, до цих пір подібні підприємства в Росії в основному працюють окремо один від одного, відзначає Михайло Пак з "Атона". Чим більше буде нова структура, додає аналітик, тим легше їй буде конкурувати з лідерами цього ринку, такими як Caterpillar або Komatsu. Перший віце-президент Союзу машинобудівників Росії Володимир Гутен зазначає, що великим холдингам легше брати участь у великих державних проектах і розраховувати на держпідтримку. Нарешті, додає він, така організаційна форма дозволяє проводити IPO.

На думку головного інвестстратегії ФГ БКС Максима Шеїна, новий холдинг навряд чи стане конкурентом для українських виробників гірничо-шахтного устаткування. "У холдинг входить всього одне українське підприємство, продукція інших буде просто неконкурентною в силу витрат на її доставку в Україну", - зазначає Шеїн. Він нагадує, що в Україні зосереджено більшість підприємств гірничого машинобудування в СНД, причому ціни на це обладнання дешевше, ніж на російське. Крім того, в країну імпортується гірничо-шахтне обладнання з Китаю, вартість якого нижча, ніж українського.