ua en ru

Рада ухвалила у першому читанні законопроект про люстрацію

Народні депутати прийняли у першому читанні законопроект № 4359а "Про очищення влади". 

Народні депутати прийняли у першому читанні законопроект № 4359а "Про очищення влади". За відповідне рішення проголосували 252 нардепи.

Авторами законопроекту № 4359а "Про очищення влади" виступили народні депутати Юрій Дерев'янко (позафракційний), Віталій Журавський ("Економічний розвиток"), Олег Тягнибок (фракції "Свобода"), Сергій Соболєв (фракція "Батьківщина"), Віктор Чумак (фракції "Удар"), Леонід Ємець ("Батьківщина"), Олег Бондарчук ("Свобода"), Олег Осуховський ("Свобода"), Юрій Сиротюк ("Свобода"), Валерій Пацкан ("Удар"), Сергій Каплін ("Удар"), Ярослав Гінка ("Удар"), Роман Чернега ("Удар"), Павло Різаненко ("Удар") та Юрій Благодир (група "Суверенна європейська Україна").

Цей законопроект передбачає проведення процедури відповідної перевірки при вирішенні питання про можливість призначення особи, як суб'єкта перевірки, на посаду в органах влади, а також організація процедури перевірки осіб, які є суб'єктами перевірки на відповідність визначеним законопроектом критеріям, з метою вирішення питання щодо можливості їх подальшого перебування на відповідній посаді.

"Стосовно осіб, які претендують на зайняття посади державного службовця, за їх письмовою згодою проводиться перевірка в порядку, встановленому законом України "Про очищення влади". У разі прийняття на державну службу на конкурсній основі така перевірка проводиться після проведення конкурсу стосовно осіб, які рекомендовані для призначення на посаду", - йдеться у документі.

Згідно з законопроектом суб'єктами перевірки є: голова Верховної Ради України та його заступники, прем'єр-міністр України та інші члени Кабінету міністрів України, інші керівники центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабміну та їх заступники, голова Служби безпеки України, генеральний прокурор України, голова Національного банку України, голова Рахункової палати, уповноважений Верховної Ради України з прав людини, голова Верховної Ради Автономної Республіки Крим, народні депутати України, військові посадові особи Збройних сил України та інших утворених відповідно до законів військових формувань, судді Конституційного суду України, інші професійні судді, голова, члени, дисциплінарні інспектори Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, службові особи секретаріату цієї Комісії, Голова, заступник Голови, секретарі секцій Вищої ради юстиції, а також інші члени Вищої ради юстиції; особи рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, державної кримінально-виконавчої служби, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, податкової міліції, особи начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту; посадові та службові особи органів прокуратури, дипломатичної служби; члени Центральної виборчої комісії; посадові та службові особи інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування.

Суб'єкти перевірки є такими, що не пройшли перевірку, якщо вони займали посаду у період з 25 лютого 2010 р. по 22 лютого 2014 р., займали посаду у період з 1 грудня 2013 р. по 22 лютого 2014 р. і не були в цей період звільнені за власним бажанням з органів державної влади (державних органів).

Крім того, такими, що не пройшли перевірку, є особи, які до 19 серпня 1991 р. були обрані (призначені) і працювали на керівних посадах Комуністичної партії СРСР, Комуністичної партії України та інших союзних республік СРСР від рівня районного комітету і вище, членом ЦК КПРС.

Згідно з законопроектом, організація проведення перевірки покладається на керівника (заступника керівника) відповідного органу державної влади (державного органу), де працює суб'єкт перевірки та/або який призначає суб'єкта перевірки (укладає з ним трудовий контракт (угоду)), або на зайняття посади в якому претендує кандидат.

"Для забезпечення організації проведення перевірки керівник органу перевірки подає на затвердження до Національного агентства України з питань державної служби через його територіальні органи на місцях проект плану проведення заходів із перевірки працівників органу перевірки, погоджений з територіальним органом центрального органу виконавчої влади із забезпечення реалізації державної податкової політики", - йдеться у законопроекті.

Перевірці підлягають відомості щодо:

- достовірності відомостей, викладених у згоді на проходження перевірки, наданій суб'єктом перевірки, форма якої затверджується Національним агентством України з питань державної служби;

- достовірності відомостей, зазначених в деклараціях про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру щодо суб'єкта перевірки та близьких йому осіб за три попередні роки зайняття посад, визначених пунктом 1 статті 3 цього Закону, за формою, що встановлена Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції», відповідності встановленої форми декларації, перевірки відомостей декларації шляхом оцінки правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), відповідності видатків отриманим доходам;

- притягнення особи до відповідальності за корупційні правопорушення.
Контроль та координацію перевірки, затвердження планів проведення заходів із перевірки органами перевірки здійснює Національне агентство України з питань державної служби в порядку, визначеному Кабінетом міністрів України.

Перевірка проводиться відповідно до плану заходів із перевірки, затвердженого Національним агентством України з питань державної служби, у строк, що не перевищує 30 робочих днів з дня надання згоди на проведення перевірки.

Перевірка суб'єктів перевірки, які претендують на заняття виборної посади, проводиться у строк, що не перевищує 15 робочих днів з дня надання згоди на проведення перевірки. Цей строк не може бути продовжений.

У разі необхідності строк перевірки продовжується до 45 робочих днів з обов'язковим повідомленням про це суб'єкта перевірки.

Суб'єкти перевірки, які не пройшли перевірку або не надали згоду на проходження перевірки (крім суб'єктів перевірки, які претендують або обіймають виборні посади або посади, призначення на які здійснюється без проведення конкурсу), підлягають звільненню органом перевірки з займаної посади з позбавленням права займати будь-які посади, визначені пунктом 1 статті 3, протягом 10 років з дня звільнення.

Відомості про висновок перевірки суб'єктів перевірки, які претендують або обіймають виборні посади або посади, призначення на які здійснюється без проведення конкурсу, оприлюднюються на сайті Національного агентства з питань державної служби.