ua en ru

Дослідження Київського клубу автомобілістів показали невідповідність 40% взятих проб бензину технічним стандартам якості

Київський клуб автомобілістів висловлює здивування оприлюдненою позицією Асоціації "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" (ООРНУ), в якому проведені автоклубу дослідження якості палива на 10 великих автозаправних мережах названі кон'юнктурними, і спрямованими на "усунення з українського ринку імпортерів якісних нафтопродуктів". За словами президента Київського клубу автомобілістів Максима Головіна, проведені Київським клубом автомобілістів дослідження показали невідповідність 40% взятих проб бензину технічним стандартам якості.

Київський клуб автомобілістів звертає увагу Асоціації "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" на той факт, що проведені забори проб палива здійснювалися незалежно від прив'язки АЗС до мереж-імпортерам палива на український ринок. Так проби для подальшого аналізу були взяті на АЗС Shell, АЗС КЛО, АЗС БРСМ-Нафта, АЗС АВIАС плюс, АЗС Газовик, АЗС ТНК, Талісман, АЗС Народна, АЗС ОККО, АЗС WOG. Дослідження проб палива, яке проводилося "УкрНДНЦ хіммотології та сертифікації паливно-мастильних матеріалів і технічних рідин", показало невідповідність проб ряду характеристик, закладених ДСТУ 4063.

"Ми хотіли б нагадати ООРНУ про те, що близько 80% реалізованого на українському ринку палива - імпортного походження. При цьому більшість компаній імпортерів нафтопродуктів володіють власними нафтобазами, бункеровщикfvb та мережами АЗС - що робить неможливим погіршення характеристик палива без відома компанії-постачальника", - підкреслює президент Київського клубу автомобілістів Максим Головін

За його словами, у своєму зверненні до Кабінету міністрів України за результатами проведених досліджень проб бензину Київський клуб автомобілістів просив уряд посилити як контроль за якістю імпортованого палива (МДСУ), так і контроль за якістю пального, що реалізується через мережі АЗС (Держспоживстандарт). "Однак у ООРНУ або не читали нашого звернення в Кабмін, або свідомо маніпулюють інформацією, намагаючись представити імпортерів невинною жертвою боротьби за якість палива", - підкреслює Головін.

"По суті, автомобілістам все-одно, яке конкретне відомство забезпечить якість палива - Міндоходов або Держспоживстандарт. Однак ми вважаємо, що такий контроль буде набагато більш ефективним, якщо буде забезпечений як на кордоні, так і на нафтобазах або на заправках, за рахунок впровадження нових стандартів, маркерів або посилення перевірок - для нас важливий кінцевий результат ", - каже президент Київського клубу автомобілістів. - "Нас можна критикувати за слабку репрезентативність вибірки, або недостатню досвідченість в питаннях термінології - але це виглядає лише як спроба піти від суті проблеми - низької якості бензину".

Київський клуб автомобілістів підкреслює, що у разі належної якості імпортованого палива сумлінним операторам ринку має бути вигідно самим проводити такі перевірки і максимально широко рекламувати результати. Оперуючи такими серйозними грошовими потоками, при цивілізованому підході члени Асоціації об'єднання нафтотрейдерів повинні бути першими зацікавлені в підвищенні якості, чистоті конкуренції, прозорості ринку, припинення контрабанди, фальсифікату і контрафакту та іншого.

"Однак якщо представникам Асоціації "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" (ООРНУ) за захист своїх інтересів платять імпортери, то імпортерам платимо ми. І ми будемо відстоювати свої інтереси і право купувати якісне паливо", - підкреслив Головін.